Amirõl beszélsz az csak a történet egy része, a gondolkodás kognitív megközelítése. Vagy más szóval csak az analízis része - ehhez kell ugye az absztrahálás -, a szintézis nélkül. Jelenleg az MI ott tart, hogy kb egy 2 éves (de lehet hogy csak 2 hónapos) - gyerek szintjén ismer meg dolgokat, vagyis absztrahál. Szintetizálni meg gyakorlatilag nem tud. Vagyis felismeri macit, felismeri a tüzet, felismeri a lisztet - és ez az MI kutatók szerint már hûde nagy eredmény, és áttörés. De arról nem beszélnek, hogy azt sajnos nem tudja összerakni, hogy ha ég a medve farka, akkor el kellene oltani úgy, hogy rászórom a lisztet. Persze egyesével meg lehet neki tanítani, hogy a tûz veszélyes, ezért el kell oltani, de mondjuk a gáztûzhelyen a leves alatt már nem, meg a tv-t se kell leönteni, stb. De ezeket az összefüggéseket még nem tudja jól kezelni, nem tudja kompakt módon tárolni, és ami a legnagyobb baj: nem tud közülük gyorsan választani. Bazi nagy adatbázisokat lehet neki ilyen összefüggésekbõl építeni, úgy hogy sokezren tanítják párhuzamosan, szuperszámítógépeken - rengeteg input, annyi, ami sokezer ember "programozásához" elég volna szükséges az emberhez képest szánalmas teljesítmény eléréséhez is. Egyszerûen szarok a jelenlegi MI algoritmusok, architekturák - ez van.