Amelyik fejlesztõ cégnek nincs kiadója - mondjuk egy közösségi játékhoz nem kell kiadó -, azt is kizárólag a pénz motiválja. Vagyis legyen sikeres, jöjjön be belõle sok zsozsóka. Ennek eléréséhez több út vezet, ezek közül csak egy a jó játék.
Ahol van kiadó, ott a játék készítõje gyakorlatilag alkalmazott, függetlenül attól, hogy elvileg független cég, amiben akár vezetõ is lehet. Vagyis õket meg az motiválja, hogy 2-3-4 éven keresztül jó fizetést kapjanak. Illetve annyiban nem árt ha a játék a kiadó számára sikeres, hogy ez esetben valószínûleg következõ játékot is csinálhatnak neki.
Ilyen ez a popszakma... Ma már senki se szerelembõl dolgozik a játékiparban, XY játékfejlesztõ guru nagy ívben lesz.rja hogy neked milyen élményt nyújt az általa készített játék, ha már a garázsban áll a 3. Lambo.