Mikor én annyi voltam, mint a mostani játékos társadalom fiatal generációja, 4-6 órás single playerrel rendelkezõ játékokat körberöhögték volna világszerte. Sokkal jobbak voltak a kiegészítõk, mikor egy kb. az alapjáték hosszához képest 60-80% játékidõt (de van hogy 100) tartalmazó küldetéslemezt dobtak piacra.
Csak néhány példa. Starcraft Brood War. Half Life Opposing Force és Blue Shift.
Ez a DLC egy vicc. Kiadnak 1-2 pályát egy játékhoz, és veszik mint a cukrot. Korábban csak úgy jöttek az ingyenes kiegek, modok, pályacsomagok amik méretre meg tartalomra sokszorosa voltak a mostani DLC-nek csúfolt valamiknek.
Unreal/UnrealTournament/Quake játékok mellé csak úgy ontották a kiegészítõket ingyen. Ottvan például a David Münich és csapata által készített Operation Na Pali, ami egy Unreal1 single player játék, csak Unreal Tournament kell hozzá, nem Unreal. Kb. 50 pálya, és ingyenes.
Vagy ottvan a Team Fortress kiegészítõ Quake1 alá. Igen, ami most standalone játék, az már megvolt quake1-hez 1998-99 környékén...
Mostmeg? COD6 új MOHAA stb, 4-6 órás játékidõvel ki mernek adni játékokat hozzájuk pedig korábbi játékból átmentett 1-2 mapot tartalmazó pályacsomagot DLC címszó alatt.