"Ami ugyanis kimarad vagy késõbb jut eszükbe, azt DLC formájában elérhetõvé teszik."
Ezzel meg is fogalmaztuk, az igénytelen fejlesztõ fõ kritériumát!
Vegyük csak a Blizzard-ot. Nem emlékszem, hogy valaha is adtak volna ki a kezükbõl szemetet. Mikor lesz kész xy termékük? Majd ha végeztek.
Igen, a Blizzard is ad ki alapjátékhoz késõbb... na mit is?
Na? KIEGÉSZÍTÕKET! Nem ficnifacni 1-2 órás szarokat túlárazva, hanem sok órás minõségi élményt!
"2009-ben átlagosan 2-3 játékot vásároltak, ami drasztikus csökkenés a korábbi évek 6-8 játékos átlagához képest."
Atyaég! Ennek semmi, de semmi köze nincs se a digit disztribhez se a DLC-khez.
Komoly világgazdasági huppanóban volt mindenkinek, -IGEN a játékosoknak is- része!
Személyautóból is drámaian kevesebb fogyott! Nem véletlenül!
"Ennek ellenére a DLC-k piacán a tavalyi év bevételei rekordot döntöttek"
Sajnos fogyasztói, birka társadalomban élünk.
Nagyon sokan nem mérlegelnek, nem számolnak át. Az MS rendszere a legjobb példa a legális átverésre.
Mennyi egy ütõs arcade cím "ára"? 1200 MS pont... fúúú az sok ugye?
Egy kisebb DLC ára 560 MS pont... na ez nem is olyan sok ugye?
Pontok... pontok, pontok! Nem dollárban vagy fontban, vagy euroban. Miért is nem? Games on demand árak a területi beállításoktól függõen "forintosítva" vannak. A DLC-k nem. Azok pontokért.
Hát persze... egy agyhalott kövér amerikai vásárló majd pont azzal szarozik, hogy oszt, meg szoroz, hogy mennyi pont, mennyi dollárjába is kerül. Kiváló népetetés! Gratula!
"Egyesek szerint ezzel jócskán meg lehet növelni egy játék élettartalmát,"
Meg... lásd Mafia 2. Álmos szombati napon végigvihetõ könnyen és a megjelenés után hamar kaptuk is a híreket, hogy jönnek a DLC-k és a sokadik után, talán majd 1.5 év múlva végre megkapjuk a "teljes" Mafia 2-öt.
"A DLC mára minden projekt része lett" - állítja a Medal of Honor producere, Greg Goodrich."
Pont a MoH... pont az a játék, melynek Limited Edition-je a játéktörténelem szégyene. A single tartalom pedig siralmasan rövid.
Talán majd jön hozzá 2 év alatt 5 DLC, mely újabb pályákat ad majd a játékhoz és talán úgy méltó lesz a MoH névhez.
"A DLC egy remek lehetõség arra, hogy kinyújtsuk a játék élettartalmát és a rajongók is több idõt tölthessenek kedvencükkel."
Fail. A legtöbb DLC jelenleg pár órát, vagy még annyit sem a játékhoz.
Dante's Inferno annyira tetszett, hogy eldöntöttem megveszem a Dark Forest DLC-t, a játék árának nagyjából 35%-áért, mert sztorihoz némileg ad.
Na jó, azért elõtte youtube-on, hogy mégis mennyi gametime... 10 perc. TÍZ! Hát a jó k. anyátokat azt! És hány ilyen eset van.
Nem vagyok anarchista. Nem kell ingyen adni! Tessék REÁLIS áron adni, figyelembe véve az alapjáték árát, a megjelenés óta eltelt idõt és sajnos azt kell mondjam a játékidõt is, mert felháborító, hogy 10 percekért 1500 Ft-okat elkérnek.
"A DLC nem ugyanaz a dolog a vásárló és a kiadó szemszögébõl nézve"
Igen. A kiadónak a profit az Isten. LEGYEN! De uraim, melyik a sikeresebb üzleti modell?
a, Magas árréssel értékesíteni (keveset).
b, Kis árréssel értékesíteni (óriási mennyiséget).