Jó és amikor bemész a fodrászhoz, õ levágja a hajad te pedig fizetés nélkül lelépsz az micsoda?
Nem vittél el tõle semmit. Mégis ugyanolyan lopásnak tekinti a legtöbb ember, mintha kiflit lopnál a boltból.
Lehet jönni azzal, hogy "mert a fodrász az megdolgozott a pénzért". Azt felejtitek el, hogy azért a programért a fejlesztõk is nagyon keményen megdolgoztak. Egy nagyon rossz játékban is rengeteg munka pihen.
De mondok egy példát. Van egy indie fejlesztõcsapat, tegyük fel 15 fõbõl áll. Dolgoznak egy játékon mondjuk 20 hónapot. Számoljátok már ki, hogy 5$-os áron értékesített játékból mennyit kell eladniuk ahhoz, hogy 15x20 havi minimálbért mondjuk megkapjanak (az 5$-ról mondjuk lejön az adó, járulék, esetleg az értékesítõnek egy %) és ekkor még nem beszélünk profitról, sõt a mérnöki tudással rendelkezõ fejlesztõk nagyrésze áron alul értékesíti a tudását. Ekkor csak a bérköltségrõl beszélünk!
Ebbõl a szemszögbõl azért egy játék/szoftver letöltése is lopás.
(Hogy mennyire reális a 20 hónap és a 15 fejlesztõ, a Runic Gameset hoznám fel példának, ahol a Torchlight 11 hónap alatt készült el kb 26 fejlesztõvel)