Attól még hogy jó játékot csináltak nem jelenti hogy jó Splinter Cellt is csináltak. Ugyanilyen volt még pl. a C&C Generals, amit istenítettek akik korábban egy C&C-vel sem játszottak, pedig semmi köze nem volt a tibériumos vagy red alertes játékokhoz.
Pont az alább linkelt E3 videó jól bemutatja, milyen felfogással készült el a Blacklist. Csak azért lett elviselhetõ a végeredmény, mert a fejlesztés felénél kénytelenek voltak a negatív visszhangokra reagálni.
Ettõl még nem változtat a tényeken: a régi Samu elveszett, helyette van egy új semmilyen karakter, akinek vehetsz kevlár ruhát, AK47-et és shotgunt, crossbowot(!), rózsaszínen világító wallhack szemüveget, és egyértelmûen assassin leszármazott a mozgásából ítélve. És ne feledjük el a kötelezõ négert, aki a játék "csúcspontjaként" csempész egy kis CoDot a játékba.
A leginkább kiemelendõ jó pont viszont a mapok száma és remek tervezése, kár hogy sok még ígyis fényes nappal játszódik. Legalább a convictionnel ellentétben tényleg lehetõvé tették a nem halálos végigjátszást, nem parasztvakítás volt a reklám. Ennek ellenére ez már egy teljesen más mûfaj, másképp kell értékelni mint a régi részeket.