Az Andromeda azért lett elvágva a trilógiától, hogy ne kelljen kanonizálniuk egyik befejezést se és kiküszöböljenek egy támadási felületet. A játék maga ugyan az maradt. Van egy fontos beosztású ember, a karakter, akinek a vállán a fajok sorsa múlik. Egy űrhajóval járja a galaxisokat és nyersanyagot, társakat meg szövetségeseket gyűjt. Pár napja értem New Tuchankára és kicsit felb@szódtam azon a remnant férgen. Komolyan?! Még ezt is átkopizták a trilógiából? A játék mottója akár az is lehetne, amit több NPC-től is hallunk, hogy bár otthagyták a Tejútrendszert, lényegében nem változott semmi. És tényleg. Az open world sztem az Andromedaban pont hogy működik. El tudom fogadni magyarázatként azt is, hogy a ME3-ban miért volt ilyen fél open megoldás. Logikus. Még valamikor a tél végén, tavasz elején kezdtem el vele játszani és most fél év után, amikor nekiálltam folytatni, nem emlékeztem a társak nevére! Azt is csak sejtettem, hogy megint minden fajból akad egy társ, egyrészt polkorrektségből, másrészt mert a trilógiában is voltak. A játék kb csúnyább mint a ME3... oké, nem sokkal, ezt még hajlandó is lennék elnézni neki, de ez a harcrendszer! A 3 harcrendszerén is lett volna még mit csiszolni, ehelyett még azt is elsz@rták, ami ott... fogjuk rá hogy működött. Szerintem a vertikális mozgást is csak azért rakták bele, hogy kevesebbszer ragadjon be a karakter. Am vicces viszontlátni itt is a ME3-as bugokat. Gondolok itt arra, amikor lefagy az egyik társ és a "szobor" csúszkál fel-le a pályán. A fejlesztési rendszer is... sokszor még nekem se követhető, pedig én játszottam az előző részekkel is. Akkor milyen lehet egy totál kezdő játékosnak? Mert az Andromedával az is volt a céljuk, hogy aki nem játszott a trilógiával, az se maradjon le semmiről. Egy csomó jó ötlet meg lehetőség volt a játékban, amit nem használtak ki. Mondjuk hogy valami jót is mondjak, a szétszakadt planétán furikázni az alacsony gravitációban hatalmas élmény volt és nem csak a vezetés miatt! Először is nem volt légkör, igy a járgány is teljesen hangtalan volt, ráadásul gyönyörűen meg is csinálták magát a pályát is, az árnyékolást, meg a kilátást az "ég" felé. Aki azt csinálta, az garantáltan megdolgozott a pénzéért. Biztos vagyok benne hogy itt is érdekes világot épitettek, de az egyéb hiányosságok miatt én elvesztettem erre az érdeklődésem. Két dolog tart a játékban... ami lényegében csak egy, és ez az explore. Egyrészt a helyszinek felderitése, másrészt a történeté.
Mindezek fényében teljesen érthető, hogy a trilógiához nyúlnak vissza. Mivel biztosra akarnak menni, valószinű hogy az Andromeda-t nem is keverik bele. Izgalmas dolog azt találgatni, hogy mi lesz majd, de sok értelmét nem látom. Nem hinném hogy a BW az SG fórumot böngészné, hogy ötleteket csipegessen tőlünk :D Pár év múlva majd meglátjuk, mit találtak ki.