Igazából van két nagy guild keleten akik nagyon sokan vannak és össze is dolgoznak. Emellett van hátom kastélyuk a nyugatiak egyjével szemben. Ez iszonyat nagy jövedelemtöbblet és terület (eco-termelés-gold) előny. Nyugaton egy felkészültebb klán van, meg pár közepes, vagy kevésbé felkészült + egymást is hátbadöfködik páran (a Hadesesek új klánjai közül 2-3. Talán a core nem). Kb nem volt ütőképes és vár/területfoglalásra alkalmas második klán. Mind számban, mind szervezettségben lenyomtak minket Auroria utolsó kastélyánál. Persze ha mondjuk rágyúrunk, akkor Immrotalnak lehetett volna nulláról indulva egy újabb szerintem. A többieknek, anyag, skill és gold is hibádzott..
No, de nézzük a többit:
- hasla fegyver: keletiek előnyben. Hazai terep és sokan is vannak+ rengetegen már indulás után picivel lvl 3-assal nyomultak.
- rászoktak a tömeges halcyon warra is. Épp a fegyver és gold előny miatt nagyon durva csapatot tudnak kiállítani. Talán számban és karakterekben azonos a szint, de nyugaton nincs megszervezve a war. Eddig nem kellett. Aurória óta kiegyensúlyozott a helyzet és egyre inkább a keletiek kerülnek előnybe ott is
- GHA és egyéb dungeonok/insták: kb itt mindegy hol van. Háborús övezetek és van békeidő is. Ha meg eléred a bejáratot, akkor kb mindegy mindkét oldal azonos eséllyel indul.
- honor quest: béna monster ölésekre rengeteg "free" honor keleten. Nincs hasonlóan "bugos" quest nyugaton. Mondjuk a riftek jók most hogy már szervezettebben nyomulunk rá. Csak azok megvannak mindkét oldalon (?) így ez nem előny senki oldalára.
- teleport exploit traderunnál. Meg lehet kerülni a warzone részeket egyik kedveltebb úton. Gyorsabb és könnyű pénz. Mostanra kicsit talán kisebb előny, mert kocsikkal nem teljesíthető. 3-5 pakk meg egy csacsis pakk ellenében azért erős versenyképesség. :)
Összesítve: kis csapattal vagy soloban minden oldal túl erős a karaktereknek. Összesítve keletiek kicsit előnyben és egyre inkább abban lesznek ahogy dől befele a lóvé.