Az Archeage-ban alapvető problémák vannak. A játék maga fantasztikus (volt), de mindent arra építettek, hogy minnél több pézt sajtoljanak ki a játékosokból. Ennek megfelelően a büdösnagysemmit játszó, de erős anyagi háttérrel rendelkező alkalmi játékosok sok hétnyi, vagy hónapnyi időbefektetést letudhatnak 1-2 óra vagy kevesebb idő alatt.
- szabadon eladható itemek: nincs korlátozás. A high-end itemek éppúgy eladhatóak, mint az alapanyagok. Csak akkor nem tudod elpasszolni az itemet ha obsidian T6-od van. Egyébként valós pénzért mehet minden akár.
- a magasabb szintű itemek teljesen a valós pénzes marketplace-hez kötöttek: a charmok több esélyt adnak. Mondhatod, hogy nem kötelező, de ha két kimenet van és az egyik az item megsemmisülése, a másik a siker és ennek az esélye növelhető, akkor ez nem igaz. Az erőforrást in game (ingyenes?) módban akkro éred el ha más fizet érte valós pénzért és el is adja a charmot. Ugyaynez igaz a "gazdasági" fejlesztésekre: cart upgrade certificate, land expansion scroll, treehouse (max 1-1 darabot tudsz venni ha több hónapig tartalékoltad a meritet)
Emellé meg nyomatják az álszent marketung bullh!tet. ott csesznek ki a normál játékossaql ahol csak tudnak és talán észre se veszik hányaknak okoznak kellemetlenséget... amíg a maradék fizet. Így kap mindenki ingyen egy hónapra autót amire többezer goldot költöttek fejlesztés helyett mások, vagy így tesznek bele "Craft" lehetőségeket amik olcsóbban elérhetőek az AH-ban mint az egyik komponens in game költsége. Vagy épp jobb a pénzért vehető item, mint amit játékban elérhetsz (ship trade pack storage például).
Aztán mi van még?
- nincs account korlátozás: több account (több pénz) = több erőforrás és kevesebb tax költség. Kisebb tax költség és több account = kevesebb elérhető föld VALÓS játékosonként és kevesebb valóban hatékonyan használt terület. Ez meg csökkenti a szükséges "alap" anyagok mennyiségét. És megy a rinya a fórumokon, hogy vonjanak össze AH-kat. No persze.
- a labor regeneráció régiófüggő: minden valós accountnak lehet ingyen egy rabszolga párja a másik régióban aki se nem hatékony, se nem valós kereslet ott. Csak annyi a célja, hogy minnél több goldot és így APEX-et/creditet szerezzen és vonjon ki az aktuális "slave" régióból. Emiatt az alap craftoknak kisebb vagy kb 0 a haszna + még kevesebb föld jut a valóban ott játszóknak.
No, kb ennyi. Ja, meg Khorlan idegesítő alak. Emlékszek, hogy mosolyogva közölt valamit ami kb mindenkivel kicseszés volt. (talán a szép új pakkokat mutatta be amik tönkretették a Thunderstruck piacot mert pénzért szerezhettél belőlük olyan palántát ami 10% eséllyel adott Thunderstruckot... amikor normál fák 0,1% körül adnak kb. )