Az európai kiadás első napjától játszottam Archeage-et. Elég sokáig jól elvoltam vele, mert jó volt a játék azért és elég jó csapat jött össze. Viszont pár alapvető vagy épp véletlen, de nagyon káros hiba miatt mindegyik szerver ugyanarra a hanyatló életciklus szakaszra jut(ott). Előbb vagy utóbb. A pénzéhes buknózgatás felett még simán átsiklottam, de előbb-utóbb borul(t) a rendszer és onnan jön a rossz közérzet, elnéptelenedés, frakció/guild balance borulás. Szerintem az alapvető hibák kb azok voltak, amiket korábbanis jeleztem:
- "Free" account regisztráció - multiaccount support + külön régiók szerinti labor regeneráció: kevesebb elérhető föld az aktív "csak patron" játékosoknak, kevesebb termelő felhasználó. Akit zavar, hogy nem jut földhöz és nem "carebear-kedhet" az elhagyja a terepet. Csökken a goldkínálat a valós pénzes itemekért, ezért lassul az itemek "forgása". Kevesebb eladott RM item = a fizetős felhasználók közül is elunják páran a mókát. Azt' önmagát erősítő hatsáként mehet a népességcsökkenés.
- túl sok és nagy gold support a "broken" eventeken és world boss levadászásokért: A Delphinad Ghost Ship volt az egyik legkártékonyabb eleme a játéknak. Aki előbb kapcsolt, vagy a legerősebb az adott pillanatban (guild), az elég könnyen monopolizálhatja ezt a bevételforrást. A legerősebb még erősebb lesz és leszakadoznak a többiek. A játék meg nagyon gear függő. Több erőforrás = könnyű PvP győzelem. EZt a bosst tömeggel se lehet átvenni. Veszett messze van mindentől, így ha meghalsz lassan térsz vissza. A gear előny nagyon számít.
Emellé jött a kb azonos életút: A "PvP" játékosok és pár bálna/nagyfogyasztó pénzes user idővel egy guildbe tömörül és elér egy olyan szintet amit már nem vagy nagyon nehezen kezel a maradék játékosállomány. Innen borul az egyensúl és megy a kriptába a szerver. Ez lehet nem egyértelmű elsőre, de a többi negatív hatással együtt 3-6, vagy max 12 hónap után a legtöbb serveren már nyilvánvaló.
A Trion valós javítást nem nagyon adott semmire. Lassan talán beéri az AA a koreai verzió patch szintjét és lehet valamit érdemben kezdeni, de most már késő. Szerencsésen helyezkedtek kiadáskor. Kifogták azt az 1-2 évet, amikor nem volt érdemi versenytárs az EU-NA piacon. Vagy régebbi volt a játék, vagy nagyon elszakadt a napjainkban elvárt grafikától. Kb senki se tervezett MMO-t hozzánk, mert hogy "Nincs piaca". Azóta ez megváltozott. Jön majd még pár igéretes MMo, kint is van pár jó. Nekem a Black Desert jobban bejön. Ügyesebben becsomagolták a p2w tartalmat. Meg kevesebb is van. Cserébe mondjuk majd' mindent magadnak kell megcsinálnod, de ez nem vészes. Majd meglátjuk mivé alakul 1-2 hónap után. Most van a szerverünkön 375 vagy 400 guild (20 játékos feletti csoportok). Az AA-ban mennyi volt szerverenként? 1 tucat? Kettő? Picit jobbak a lehetőségek BDO-ban most...