Tudod, ez a való életben is így van :) Meg kell dolgozni a pénzért/gearért, és van aki előnyből indul, de abszolút bármit megtehetsz, amit Ő és abszolút bármit elérhetsz amit Ő, csak több munka (Ő lehet a való életben dolgozik többet, hogy ezt megtehesse). Nem egyenlő bánásmód valóban, de egyik játékos sincs kizárva a játék semmilyen részéből, és egy olyan item sincs amit ne szerezhetne meg bárki. A többi a játékos feladata, hogy eldöntse akar-e sok-sok órát ölni egy játékba ami nagyon szórakoztató, és nagyon sok kihívást tartalmaz, vagy nem :)
A FS-re azért vándorolnak sokan mert a régi szervereken kevesebben vannak (ennek sok oka van, pl az eleve túl sok induló szerver, amit meg ha nem lépnek meg túl sok lett volna a belépési idő stb), viszont azért lesznek kevesen a régi szervereken mert az FS-re mennek. Ez öngerjesztő folyamat, hogy mivel lehet megállítani? Pl nincs új FS szerver, így a régi szerverek játékosállománya nő/nem fogy, ez az amit megláttak már korában.
A régi szerverekre is érdemes bármikor beszélni, mindig vannak kezdő játékosok, és a Trion is támogatja ezt. A 4.0-ban több ez irányú módosítás jön (pl nem lesz százalékos a honor poti buffja, kevesebb fajta buff poti lesz, gem variálások), ami közelebb hozza a játékosok "erejét", de akár elég azt is megnézni, hogy lesz raid/party kereső felület és a dupla raidben sokkal többen elférnek majd a rifteken (ezáltal ellenséges nationok is jobban megállíthatóak lesznek).
A játékélmény meg egy érdekes kérdés, számora több év után is ugyanúgy nagyon sok kihívás maradt a játékban (pl 2 fős mistsong hard mode), nagyon sok fejleszteni való, és nem azért mert bárki elnyomna, hanem mert nagyon sokrétű a játék :) Aki nincs az elején tisztában azzal, hogy erre a játékra időt kell szánni, mert nem egy moba, ahol kapsz egy hőst és mész egy fél órás meccset, annak valóban rossz élményei lehetnek.