Az arany mindenhez kell. A hiram és az összes gear upgrade-nek van arany költsége is. Minnél magasabb a minőség, vagy a "tier" annál drágább a továbbfejlesztése. Törés már nincs, csak "crystalization".
A hiram és dungeon itemek a cloak-hoz hasonlóan fejleszthetőek. A minőség növelésében nincs véletlen, bár extra xp-re an esély egy-egy rollnál. A hiram itemhez infusion-ok kellenek. Ez a minőségi osztályt növeli. ha elér egy szintet, akkor a zöld (grand) itemed kék(rare), majd lila (arcane) lesz és így tovább. Az adott szintű itemnek van maximális minőségi szintje. EZ fölé nem lehet fejleszteni. Ha ezt eléred, akkor van lehetőség magasabb tier-re emelni. Siker esetén csökken s "szín" osztálya, de az értéke kb azonos lesz a korábbi itemjeiddel. A rollok is azonosak lesznek rajta. Lehet tovább fejleszteni fusion itemekkel. Az Awakening alap esélye 10% és minden bukta +5%-ot ad a következőpróbák sikeréhez. Viszont van esélyed arra, hogy az item "Törik". Crystalized státuszú lesz. Használhatod, de nem tudod fejleszteni és újra se próbálkozhatsz az awakening-gel. Le kell róla szedni ezt a crystalized állapotot. Erre a honor shopban van egy item. Darabja 10k honor pont. Gyárthatsz speciális awakening scrollt is. Ehhez kell majd egy rakat archeum essence, onyx (a korábbi charcoal-lal egyenértékű új anyag) és normál awakening scroll. Ennek 50% esélye van a sikerre és nem lesz az item törött bukta esetén sem.
Azért lesz más a gazdaság, mert csak egy szerver lesz a piacon (nincs torzító hatás más szerverekről) és mert a hiram a fő fejlesztési irány. Iszonyat sok labort és goldot fog felzabálni. Kevesen fognak másra költeni egy ideig. Az RNG az itemek rolljain jön elő. A hiram itemek véletlenszerűen kapnak tulajdonságokat. Minden típusú vérten lehet bármelyik kaszthoz jó roll. Plate vérten is lehet int és cloth gearen is erő például. Vagy staffon agility. Egy minőségi szint lépés egy újrarollolást tesz elérhetővé az itemen. A kiválasztott tulajdonságot "újrasorsolja" a rendszer. Az eredményt vagy elfogadod, vagy megtarthatod a korábbi rollt.
A temper is picit szerencsejáték. Ez kb az ami régen a regrade volt. csak itt nem "szín" változik az itemen, hanem a temper szintje. Minnél magasabb a szint, annál kisebb lesz a siker esélye a következő próbánál. Magas szinten bukta esetén visszaesik több szintet is a temper szint. Olyan 15-ös szintig kezelhető, 18-ig elviselhető azért a vakszerencse hatása. Olyan 20-ig még el lehet jutni. Afelett már kegyetlen szarok az esélyek. Temper szintenként növekszik armoron a védőérték, fegyveren pedig a sebzés.
A szintkorlát 55. innen kezdve halállal nem buksz XP-t. Tovább lehet ezen fejleszteni a karaktert. Ancestral leveleket lehet innen gyűjteni. Az ancestral szint fejlesztéshez párezek honor pont kell (2 honorforged medal ha jól emlékszek). Ancestral szintenként kapsz némi sebzéscsökkentést meg resilence-et (vagy toughness?). Emellett feloldható lesz pár skilleden az ancestral elemi ág. Kettő lehetőség közül választhatsz és mindegyik valamilyen módon módosítja az alap skillt. Pl hosszabb cast time de nagyobb sebzés, vagy instant cast és kisebb sebzés. Vagy nagyobb sebzés és esély az ellenfél megfagyasztására. Backdropnál más skillek lesznek instant cast-osak (más buildekhez jók). stb.
A scarecrow questek (blue stalt questline-ok) máshol kezdődnek most. A 8x8 farm questline Halcyonában van. MArianople -ból jövet a kis településen kezdődik és a Community centernél végződik. Tovább is lehet haladni . Egy rakat hasznos dolgot be lehet szerezni. Kapsz például farm cart designt. Ha legyártod a farm cartot, akkor a későbbiekben olcsón felfejleszttheted 4 pakkos szekérre. Ad még egy 16x16 házat is a questline, meg egy rakat alchemy xp-t. Meg 5 db alchemy proficiency buff italt (egy órára +50k prof). A csacsi quest és a 16x16-os a fővárosban a hero hallban kezdődik. Kicsit lerövidített és egyszerüsített, de kb azonos a korábbi trade pack questekkel (csak a dewstone pakkhoz már wool kell és nem goat wool. Az interkontinentális pakk helyett meg cargo van)