Mivel a filmgyártáshoz hasonlóan a játékprogramok iparában is biztonságra mennek a készítõk, így nem meglepõ, hogy a jól bevált sémákhoz ragaszkodnak. Folytatások, elõzmények, kaptafaprogramok készülnek, melyek tuti bevételt jelentenek. Valami újat, meghökkentõt, netán szokatlant hozni a piacra jelen körülmények közt a szerencsejátékkal egyenlõ, vagy bejön vagy nem. Lásd új Spiderman, Singularity és így tovább. A franchise-ok korát éljük, ezek a címek már meglévõ, stabil közönségre építhetnek. Irónikus, hogy pont a több fantáziával megáldott, ám kevésbé ismert vagy pénzes csapatok vannak bajban manapság. A COD-hoz, Mass Effecthez hasonló szörnyek mindent visznek, fel kell kötni azt a bizonyos gatyát a kisebb gárdáknak, elég nehéz helyzetben vannak. Hiába az ötlet, ha egyszerûen elszívják a vásárlóikat egy sorozat évente megjelenõ epizódjai.