Itt a magyarázat miért erõltetik a multi-t mindenhol.
"Mégis bukás lett a Tomb Raider?
A látszat ellenére nem áll jól a szénája Lara Croft kisasszonynak, de a fõ problémák gyökere mélyebbre nyúlik.
A Lara Croft fõszereplésével nemrégiben megjelent játékot mind a rajongók, mind a kritikusok pozitívan fogadták, és ti is szerettétek, mint az oldalunkon olvasható Tomb Raider teszt kommentjeibõl kiderül. Sõt, még eladások tekintetében sincs miért szégyenkeznie, hiszen több mint 3,4 millió példány kelt el belõle a megjelenése óta. A siker azonban csak látszólagos, a valós pénzügyi helyzet másként fest, ami kivétel nélkül elmondható a Square Enix elmúlt félévben megjelent AAA-kategóriás játékairól.
Sok játékipari analitikus egyetért abban, hogy a AAA játékpiac egyre kompetitívebbé válik, az újonnan kiadott játékoknak sokkal nagyobb eladásokat kell produkálniuk a magas fejlesztési és marketing költségek miatt, mint a korábbi években. Ez a tendencia különösen rosszul érinti az olyan cégeket, amelyek fõleg egyjátékos fókuszú játékokat készítenek, ilyen a Square Enix is. Ezek a komoly multiplayerrel rendelkezõ társaikhoz képest többnyire kevésbé népszerûek, hiába szerepelnek közöttük ismert és népszerû címek. A Tomb Raider esetében hiába voltak jók az eddigi számok, ha egy-egy 100 millió dolláros költséggel piacra dobott játék nyereségessé válásához 5-10 millió értékesített példányra lenne szükség, mégpedig teljes áron. Ehhez hasonló példát láthattunk nemrég a Dead Space 3 esetében is, amely pozitív kritikai fogadtatása ellenére sem teljesített a kiadó várakozásainak megfelelõen, s emiatt veszélybe került a fejlesztõ stúdió és a széria is.
A Square Enix játékai közül nem csak a Tomb Raider tûnik bukásnak; a Sleeping Dogs, és a Hitman: Absolution sem hozta a kívánt eladási számokat. Kérdés persze, hogy Yoichi Wada igazgató visszavonulása után jobbra fordul-e a cég sorsa. Némi bizakodásra ad okot viszont, hogy a free-to-play, digitális és mobil játékok terén sokat fejlõdött a Square Enix az utóbbi idõkben. Az AAA címek költségvetési problémái azonban egyre inkább az egész iparág rákfenéjévé válnak, s aligha számíthatunk arra, hogy az új konzolgeneráció érkeztével költséghatékonyabbá válna a fejlesztés."