"A Tomb Raider 2011 három típusú missziót fog tartalmazni: Survive (Túlélés), Rescue (Megmentés), és Escape (Menekülés). Laranak vissza kell majd térnie a fõ táborhelyre ahhoz, hogy új képességeket sajátíthasson el, új eszközöket használhasson, vagy ha már egy felfedezett helyre óhajt jutni.
A játékban található fejtörõket a Half-Life 2-höz hasonló játékok ihlették. Mindazonáltal kevesebbet kell a kapcsolókkal bohóckodnunk, sokkal inkább a kölcsönhatásokra helyezõdik a hangsúly: tûz-víz, áramlatok, gravitáció és a tárgyak súlya.
A Tomb Raider 2011-ben található puzzle-ök mindegyike több módon is megoldható. Köszönhetõen túlélõ ösztönének, Lara fénypontokkal jelzi majd, mely tárgyak lesznek segítségére az egyes fejtörõk megoldása édekében - ugyanakkor e képességét csakis akkor hasznosíthatja, ha nyugton marad.
Az innovatív Camera Frame-nek hála képesek leszünk tájékozódni Lara hangulata felõl mimikája, félelme és a különbözõ "blurring effect"-ek által. "