Számos példa van/volt erre mmoknál, hogy fejlesztõk innen onnan "kopiznak" megoldásokat saját szoftverükbe. Ez vagy sikerül, vagy nem, általában nem. A DCUO-nál nem tudom, hogy sikerült e, mert eddig engem a szuperhõs mmo-k hidegen hagytak (így utólag átgondolva hiba volt :), a game viszont baromi jó. Igazi felüdülés a mostani csilliomodik "wannabe wowkiller" fantasy, vagy "túlsokatakarokaztánegyrakásszarlesz" mmok között. Rém egyszerû koncepcióra épül, hõsök-antihõsök gyakják egymást egy viszonylag nagy területû nyitott világban. A karatkerek alakíthatósága szerintem kellõképpen részletes, nagyon nem láttam még két egyforma kinézetû játékost, annál is inkább, mert a kinézetedet (gear) bármikor megváltoztathatod.
Irányítás/Harc:
Számomra a játék egyik nagy erõssége. Arcade jellegû (nem, nem azért, mert konzolátirat, direkt lett ilyen!). Mozgás default wasd + egér. Alapvetõen két támadás van, rövid klikk (tap), hosszú klikk (hold), ezek segítségével indíthatod a kombókat, ami fegyvertõl függõen közelharci, vagy távolsági lehet (de vannak átfedések, pl. handblaster (ami távolsági fegyver) esetében kapsz közelharci támadásokat is). Lehet blokkolni (védekezni) alapból a shift gomb lenyomásával. Ezt viszont nem lehet minden esetben használni, mert vannak ún. blockbreaker támadások, amik (nevébõl adódóan) megtörik a blokkolást és stunolják is a játékost. Van még jónéhány ingame technika, amik megfelelõ alkalmazásával lehet erdeméyesne pvpzni. Ebbõl könnyen leszûrhetõ, hogy nem azon múlik egy harc kimenetele, hogy egy adott player milyen gearben van.
Fontos még megemlíteni, hogy kombokat minden mennyiségben használhatsz, speciális képességeket (amik a power traitedbõl kapsz) viszont csak a rendelkezésedre álló power mennyiségbõl. A power akkor töltõdik vissza, ha harcolsz (kombózol). Tehát attól függetlenül, ha valaki healre specel, ugyanúgy kell harcolnia.
Képességek:
A karakter választhat power traiteket, úgy mint: sorcery, gadgets, fire, ice, mental, nature. Ezeken belül kapod a speciális képességeket.
Valamint fegyvereket: staff, handblaster, bow, rifle, brawling, martial arts, dualpistols, dual-wield, one-hand, two-hand. Ezeken belül kapod meg a kombokat.
Egy-egy power traithez 2 role tartozik, amiket a játékos váltogathat játék közben. Összesen 4 fajta role van: dmg dealer, controller (cc), healer, tank.
PvP/Content:
A másik nagy erõsség :) Mivel a questek a két nagy város (Gotham / Metropolis) területén játszódnak (kivéve az instanceolt story/mentor questek), ezért az open-world összetûzések folyamatosak. Vannak ún. player bounty questek, ahol a náladnál legfeljebb 5 szintel kisebb szintû játékosból 5-t le kell verni, ebbõl a játék néha versenyt csinál (1-2 óránként, nem tudom pontosan), adott idõ alatt amelyik frakció több player bounty questet ad le, az bonust kap.
A pvp instanceolt formái:
arena (4v4, 5v5, 8v8) (ctf, capture and hold stb): mivel nem csak grpal de soloba is (pug) lehet jelentkezni, ezért ezek inkább battlegroundok, a méretük is elég nagy
legends pvp: dc karakterek (batman, robin, superman stb) bõrébe bújva (egyedi képességek) kell bgzni
open eventek: pl. a fent említett player bounty questek
PVE:
alap questek: szokásos mmo forma, ölj meg ebbõl ennyit, beszélj ezzel stb.
felfedezõs questek: adott terület (nevezetes hely) pl. metropolis metro állomás termináljait kell meglátogatni, ez egyrészt segíti a késõbbi tájékozódást, másrészt lore
bounty questek (npc): elite bossokat kell ölni xpért és rewardért (ismételhetõ)
story questek: dc karakterek (riddle, batman, wonderwoman, circe, joker stb) quest sorozatai
mentor questek: story linet viszik végig, attól függõen, hogy milyen mentort választottál a karakter generáláskor
raids/alerts: (4 fõs, 8 fõs): jól kialakított szép instanceok
duos: lvl30-as instanceok két fõ részére
Vannak dolgok, amik elsõre furcsának hatnak, pl: nem lehet enemyt, partytagot kijelölni, de ezt hamar megszokja az ember. Irányítás is hamar elsajátítható.