- Miben más a játék mint az eddigi 2.vh-s stratégiai játékok (különös tekintettel a magyarok által elkövetett játékokra pl: Panzers, Desert rats vs Africa Corps)?
A lényeg, (az egyéni játékelemeken kívül) hogy több különbözõ játék játékelemeit ötvözzük egyben.
- Lehet benne bázist építeni, (mint a C&C ban) de nem ezen van a fõ hangsúly. A szerepe az ,hogy a unit gyártásokat és fejlesztéseket játék közben tudjuk elvégezni.
- Lehetõség van a unitok fejlesztésére, aminek eredményét át is viszünk a következõ pályára. (5 lépcsõben lehet a védelmét, támadóerejét és intelligenciáját fejleszteni)
- Fontos stratégiai elem a terep (mint a Sudden Strike ban). Egy-egy magaslatra teraszos részre nem fogunk fellátni, így nagyon helyzeti elõnyben lesz akik onnan támadnak. Tehát nem csak az épületek, hanem a fák és domborzat is nagyban korlátozza látásunkat.
- Kell majd a játékosnak a COH hoz hasonló stratégiai pontokat (rádió átjátszó állomásokat) elfoglalni amit birtoklásáért kapjuk a pénzünket.
- Nem lesz (egyenlõre nincs tervben) lõszer utánpótlás csak javítás (repkedõ vörös kereszt nem lesz :) .
- Lesznek ágyúk amiket vontathatunk. Fõleg a drága tüzérségi ágyúk lesznek igen hasznosak
- Mit emelnének ki, hol ad a játék valami olyat amit nem láttunk?
Ha pontosan szeretnék fogalmazni, akkor nemigen lesz olyan, amit valamilyen más játékban nem láttunk már. Maximum az ,hogy nem épp egy RTS ben.
De a teljesség igénye nélkül:
- Lehetõség van az egységeket "várj a parancsra" állapotba rakni. ilyenkor megadhatjuk ki hova mennyen vagy mit támadjon meg, de nem indul el várnak egyhelyben. Majd miután a kívánt egységeknek adtunk feladatot egy globális gombbal "parancsok végrehajtása" minden egység egyszerre végzi el. Ez kicsit olyan elem mint egy körökre osztott játéknál persze az idõ itt nem áll. A szerep az, hogy ne legyen kattingatós verseny, egy idõben tudunk több egység több helyre küldeni.
- Lesznek olyan parancsnoki egységek, amiknek nem csak az lesz a szerepük hogy messzebb lássanak. Ezek képesek lesznek a hatósugarukon belül irányítani (ha mi konkrét célt nem adunk meg) milyen egységünk mit támadjon . Tehát ha a hamarabb képbe kerülõ gyalogság mögött tank is feltûnik a saját tankuk a veszélyesebb célpontot , a tankot veszi célba. Az fõleg multiba fontos lesz. Persze minden attól is függ majd milyen fejlesztési szinten vannak az egységeink. De ez a parancsnokkal tudjuk a tûzérségi csapás helyét is megadni, vagy javításra küldhet sérült egységeket....
- Egyjátékos kampány hossza, van-e a küldetések közt egységek átviteli lehetõsége (de szép magyaros lett :) ?
A hossza kb 210 m :) De komolyra fordítva 12 pálya lesz, ha valaki sok pontot és fejlesztési zsetont szeretne a pályán kapni akkor olyan átlag 30-50 perc lesz egy pálya. Átvinni nem lehet egységeket, csak a fejlesztések maradnak meg. (a fejlesztések zsetonokba kerülnek amiket vagy veszünk a pályán vagy kapunk a végén)
- Mennyire korhû a jármûvek modellezése (pl páncélzat: szétlövi-e szembõl a T-34 a Tigrist)
Hát hogy mennyire lesz valósághû ez ugye szubjektív. Az lesz megkülönböztetve, hogy a 6 irány (alulról az akna) érkezik a találat. Tehát innen nézve nem lesz mindegy hogy oldalról vagy szembõl adunk-kapunk találatot. Olyan nem lesz hogy de hát ez a tank ez a tankok a valóságban ilyen távolságról nem sebezte. Ennyire nem megyünk bele, mert a fejlesztések miatt überbonyolult lenne a játék. Pl. (a tankok személyzetének 4. fejlesztése épp az hogy a támadó fele forduljon automatikusan, ne csak a toronnyal. Így már is akár -30% a talált sebzés értékébõl ami elég jelentõs)
- Milyen taktikai lehetõségek vanak a játékban (a linkelt videó eléggé "aki rushol az gyõz" jellegû taktikát mutat)?
A videó még nem látszik ilyen, igen. Szerencsére nem ez lesz :) . Nem látni még a ködöt sem ami eltakarja a nem látott részeket. Egy jól bevédett magaslatot többszörös túlerõ ellenére sem lehet bevenni egy "minden egységek kijelölök és támadás" taktikával.
Felsorolás képen:
- Terep (amit már fent kifejtettem)
- Egységek párosítása, ( van tank ami sokkal messzebb lõ mint többi de kicsi a látótávja, vagy a parancsnokok használata)
- Fejlesztések (milyen taktikával használjuk az adott egységek. kifejlesztjük hogy tudjon menet közben is normálisan célozni (legénység fejlesztés), vagy nagyobb legyen a sebzése (tûzerõ fejlesztés). Vagy akár 1-1 unitot elõnyben részesítünk és csak azokat tuningoljuk.
- Tudunk aknamezõt telepíteni
- Egységek tulajdonságai (melyiket mi ellen és milyen távolságból érdemes bevetni
- parancskésleltetés használata.
-Lesznek-e Multiplayer módban különleges játékmódok?( Egyik fél véd, másik támad stb)
Lesznek. Alapból van lehetõség 2 embernek végigjátszani a kapányt (coop). Multiban lehet lokális csatákat vívni adott pályán ( védd meg, foglald el, utolsó emberig...) Lehetõség lesz olyanra is hogy egy 2 Vs 2 módban valaki kilépjen a szövetségbõl menet közben. így lesz 2 Vs 1 Vs 1.
A másik multi játék egy terület foglalós mód, kb mint a world of tank ban. Ilyenkor az országok saját színe alatt lehet játszani. egy adott részt azon ország játékosai birtokolnak akiknek több nyert meccsük van az adott pályán.
- Lesz-e kapható a játék boltokban?
Tervek szerint igen. Dobozos és online letöltésben. Itt jegyezném meg, hogy Internet kapcsolat szükséges a játék futtatásához.
- Fix térképen vagy kitalált helyeken fog zajlani a játék menete?
Meghatározott földrajzi helyeken, de a pálya domborzata inkább a játékélményt fogja kiszolgálni mintsem a valóságot.
- Minden egység a hangján fog beszélni. Meg lesz tervezve hogy mikor beszélhet, vagy random lesz?
Ez a kérdést nem nagyon értem :) Ha arra gondolsz ,hogy " igen uram, indulunk" párbeszédek lesznek e, akkor igen. egy egy eseményre random és több változat. (ezt majd kikapcsolható lesz ha valakit még ez is zavar.)
- Van rá esély, hogy még 2012ben megjelenjen a játék?
Hát ha ráér Bruce Willis és nem csapódik kisbolygó a földbe akkor igen. :)
Ez a pár kérdés lenne.
Elõre is köszönjük a válaszokat, és a lehetõ legjobbakat kívánjuk a játékhoz!
Boldog új évet! :)
UI.: Remélhetõleg az oldal cikkeihez (www.sg.hu/jatek.php) ki tudjuk tenni az interjút.
SG.HU, Sword of Justice topik
Köszönjük mi is a kérdéseket. Nektek is további jó munkát és sok jóságot 2012 re !