Én is hasonló cipõben járok, úgyhogy ha már itt ez a topic lenne 1-2 kérdésem.
Mi egy webfejlesztõ cég alapítását tervezzük, egyszerû statikus személyes/cégismertetõ honlapok készítésétõl kezdve egyedi webes szolgáltatások fejleszteséig bezárólag foglalkoznánk mindennel, beleértve a coding/webdesignon túl hosting ügyintézést, karbantartást, felügyeletet, reklámhelykiadást, bannerkészítést, stb.
A kérdéseim:
-Milyen tevékenységi köröket érdemes, illetve szükséges felvennünk pontosan?
-Jó ötlet -e egy referenciaszolgáltatás fejlesztése, ennek reklámbevételébõl megalapozni a kezdeti kiadásokat(commercial software-ek lincenszei, cégalapítási költségek, professzionális hosting a céges oldalnak, vagy saját szerver+hostingba adás, stb...)
-Milyen cégforma lenne a legmegfelelõbb? Kft-n gondolkozunk jelenleg.
-Lehetséges a referenciaszolgáltatásunk reklámbevételét leszámlázni elõször egy már létezõ kis családi vállalkozással(internetes reklámtevékenység tevékenységi kör felvétele után), majd ha megalapítottuk a céget lehetséges mindenféle hosszadalmas procedúra nélkül átvenni a cég nevére a referenciaoldalt? Szükséges egyáltalán a cég nevére venni hivatalosan a szolgáltatást(végfelhasználóknak 100% ingyenes, kizárólag reklámbevétel), vagy elegendõ a hirdetõknek a cég alapítása után a cég nevében számlát adni, egy gyors szerzõdésmódosítás után?
-Milyen mód létezik a befolyó bevétel jogszerû felvételére tulajdonosként év közben(tehát nem osztalékként) személyes kiadásokra, lehetõleg a legkevesebb adó és járulékköltség mellett? Tudtommal a határozatlan ideig tartó alkalmazotti státusz közel 50% adó és járulékterhet jelent. Hallottam viszont valami eseti alkalmazotti dologról, amivel 30% körüli adó és járulékteherrel vehetõ fel összegtõl függetlenül bér, ennek mennyire körülményes az adminisztrációja? Minden esetben tulajdonosokról lenne szó, jelenleg nem tervezzük tulajdonrésszel nem rendelkezõ alkalmazottak foglalkoztatását.
-Kft-nél hogy mûködik most a törzstõke? Olyat hallottam már nem kötelezõ, de erõsen ajánlott, mert bevételhiány esetén fedezni lehet belõle a költségeket, illetve az esetleges követeléseket is.
-Kft esetén is fizetni kell a kollektív bûnösség elvén alapulú, feltételezett bejelentetlen alkalmazottak utáni minimálbér szerinti adó és járulékokat havonta? Még ha mi, a tulajdonosok be is jelentjük magunkat eseti megbízásokra(pl minden egyes project 1 megbízás)?
-Leköltségelhetõk olyan tevékenységi körökbe illõ termékek, amiket munkán túl személyes célokra is használnánk? Pl: autó, laptop, stb...
-Ha igen, van mód rá, hogy a munkacélú használat esetleges szükségtelenné válása után(pl. új felszerelés) személyes tulajdonúvá tegyünk egy eszközt, a költségként való elszámolás érvényvesztése nélkül? Elég egy adásvételi szerzõdés, majd az esetlegesen visszaigényelt ÁFÁ-t befizetni az eredeti vételár után?
Nagyjából most ennyi, elõre is kösz ha válaszoltok.