Ma Magyarországon fõként két jogszabály adja a keretét az elektronikus iratkezelésnek: a 335/2005-ös ill. a 24/2006-os kormányrendelet. Elõre erre felhatalmazott cégek tanúsítják az iratkezelõ rendszereket, mert csak tanúsított iratkezelõ rendszert szabad használni a közfeladatot ellátó szerveknél. A levéltárak hiányolják, hogy a tanúsítások során nincsenek képviselve a levéltári érdekek, és ezáltal olyan rendszerek kerülnek ki, amelyek valójában szakmailag nincsenek megalapozva.
Elektronikus Levéltár
A Kormány 1095/2007. (XII. 5.) számú határozatában jóváhagyott Elektronikus levéltár projekt célkitûzése a közfeladatot ellátó, állami és az önkormányzatok szervek mûködése során elektronikusan keletkezett nemzeti adatvagyon – az elektronikus iratok iratkezelési szabályzatában foglaltak szerinti maradandó értékû részének – hosszú távú megõrzésének, kezelésének és hozzáférhetõvé tételének biztosítása.