Az hogy egy játék mennyire mondható butának, primitívnek, egyszerûnek, az nem attól függ, hogy te szubjektíven mennyire kedveled az adott stílust. Hanem attól, hogy mennyire összetett, mennyire nehéz (mekkora kihívás), mennyire reális dolgokban. És a szimulátorokban az élményt leginkább az adja, hogy valós dolgokat látsz szimulálva, az adja a kihívást és nem mindenféle unreális dolgok, olyan dolgokban vehetsz részt (mégha nem is teljes élvezettel), amiben valóságban soha nem lesz alkalmad. Ráadásul sokkal több ideig lekötik az embert (tipikusan kevésbé intenzíven, ami miatt jogosan sokan nem szeretik! de ez szubjektív!!), mivel az összetettség miatt változatosabb a játékmenet és jóval több kihívás is van bennük, amik reálisak.
Nem tudom játék alatt melyik az élvezetesebb pl. a CoD, vagy az ArmA, de ArmA -t másfél év után untuk meg (heti több alkalommal játszottunk COOP-ban), pedig tényleg hibák milliárdjaitól szenved. Jónéhány szim, pl. repülõ szimulátorok még évek után is adnak jócskán tanulni valót, kihívást (pl. IL-2 Sturmovik, Black Shark). Persze a World of Warcraft is, gondolom számodra a WoW az értelmesebb, én valahogy értelmesebbnek tartom megtanulni a repülési profilokat, légi technikákat, repülõ tulajdonságokat, légi taktikákat, fegyverzetbeállítást, meg ilyeneket, mint teljesen értelmetlen képességeket, tulajdonságokat, karaktereket ^^