A PC-s technológia már szintekkel a konzolok elõtt van.
Csupán mivel a konzol a húzóerõ anyagilag, ezért a játékok is arra készülnek, értelem szerûen úgy, hogy még szépen elfusson a konzolon.
Emiatt abszolút nincs kihasználva a PC-ben rejlõ teljesítmény.
Ugye linkelted a Cryengine 3-at, és az ebbõl készült Crysis 2 maximálisnak írt gépigénye is "csak" GTX560-as. link
Ehhez képest nemrég jött ki a HD 6990. Az elsõ tesztek tanúsága szerint ~ 20%-kal a GTX580-ast is! Igaz ez már két GPU-s! link
Ergo, ha a GTX560 a linkelt cikk állítása szerint elég a Crysis 2 grafikájához max beállításon, akkor vajon mit lehetne még kihozni ebbõl a 6990-bõl? 4GB videómemória, 2GPU stb...
Mégnagyobb teljesítményre képes, mégbrutálisabb grafikát lehetne írni, mint a Crysis 2.
Csak ugye itt kanyarodunk vissza megint a konzolokhoz. Mivel az a húzóerõ - pénzben - ezért arra írnak játékot. De mivel a konzolos hardverek (xbox360,PS3) már cirka ~5-6 évesek, így nem csoda, hogy nem képesek a most lehetséges legszebb grafikát megjeleníteni. Ezért marad a gyengébb grafika, amit még elbír a hardver 720p-ben.
És mindebbõl következik az, hogy sajnos ezek az "õsrégi" konzolok visszahúzzák a grafika fejlõdését és elterjedését...
Úgyhogy ezek után senki ne mondja, hogy nincs fejlõdés, meg nincs grafikai, technológiai újítás, mert van! Csak a konzol az ami ottmarad ~2005-ben!