ez a fajta mosoly részedrõl sajnos nem az a mosoly,
aminek lennie kellene
a tiéd az értetlenségbõl fakad..
azért érzed magad a homokozóban, mert olyan területre tévedtél ami számodra ismeretlen..
semmi gond, lazíts és engedd el magad
olyan ez, mint mikor elsõ nap beléptél az oviba, és semmit sem értettél
"mi van itt? hová kerültem?
miért van ez és miért nem magyarázza el nekem senki?"
de felnõttél. legalábbis remélem
ma már tudod, hogy minden megtanulható,
amit meg akarsz tanulni..
lehet, hogy ezért vagy te is itt. hiszen nyitottál egy "hq" totyikot valaha annak fényében, hogy hátha tanulsz te is valami újat még..
most jött eljött az az idõ
a legnagyobb baj sokatokkal az, hogy mindenféle fogalmat össze-vissza kutyulgattok
keveritek a high-fidelity-t a high quality-val és
a high quality-t a high end-el...etc..
nem vagytok tisztában a frekvencia sávokkal és nem ismeritek azok határait!
hallottatok pár hangtechnikai fogalmat és akkor ti már mindent tudtok. legalábbis azt hiszitek. pedig hosszú évek munkája fekszik ebben is.
én közel 20 éve foglalkozom a hangokkal.
és még sokmindent én sem tudok.
hobby szinten kezdtem, akárcsak legtöbbetek itt is. de nekem ez nem volt elég. átbújtam a fizika ezen olvasmányait, bebújtam rádiók hangstúdióiba, bemásztam a koncerek keverõsátrába, ellestem pár "trükköt" a nagyoktól, és fejlesztem magam még ma is, nap mint nap..
ezt másképpen nem is lehet..
szakmai szemmel kell nézni a dolgokat, vagy hagyni, hagy tegyék ezt mások helyettünk!
ez a totyik a hi-fi (magas hanghûség) birodalma.
tehát életû hangokról szól.
már eleve itt el van minden rontva,
mert hogy a stúdiófelvételeknek igazából az égvilágon semmi köze sincs az élethû hangokhoz!
az eredeti hangokat digitálisan és analóg rendszeren is megmásítják,
dinamikusabbá teszik és ettõl szól olyan jól, ahogy.
mi ezen nõttünk fel. ezt hallottuk a kazettákról, a médiából, a "bakelitrõl" cédérõl, dvdrõl...
aki hallot már eredeti koncertfelvételt az tudja mirõl is van szó.
de nem a stúdiókban kikozmetikázott koncertfelvételekrõl beszélek, hanem a régi szalagos felvételekrõl, ami élõben rögzítette a zenészeket.
a mi hi-fin edzett fülünknek ezek rettentõen kellemetlenül szólnak.
jelen esetben az empéjtré a téma.
ez akusztikailag hasonló a koncertfelvételek hangminõségéhez.
legalább is a 256 alatti bitrátások..
a magas hangok vissza lettek állítva 14 khz felett ennyi történt.