"Vannak olyan gyakorlatok, melyek során a résztvevõk rengeteg információt kapnak, szándékoltan annyit, melyekre nincs is szükségük és a rendelkezésükre álló idõ alatt nem is igazán lehet ezeket maradéktalanul feldolgozni. A gyakorlat egyik célja, hogyan tudnak a rendelkezésre álló információval gazdálkodni, mennyire ismerik fel a legfontosabb összefüggéseket, eljutnak-e a probléma megoldásáig."
"A versenyszférában - különös tekintettel arra, hogy a multinacionális vállalatok generálják a legnagyobb keresletet - jelenleg a mûszaki végzettség iránt jelentõs az igény. Ennek a hazai képzési szerkezet nem felel meg, ennek az is oka, hogy az elmúlt idõszakban a felsõoktatás elsõsorban humán területek irányába terjeszkedett - írták.
A minisztérium szerint a felsõoktatásban folyó gyakorlati képzés elavult infrastruktúrával zajlik, színvonala egyenetlen. Az utóbbi években a vizsgakövetelmények, a teljesítési elvárások fellazultak, ez a hallgatók jelentõs részében gyenge motivációt, valamint versenyképességi, terhelhetõségi hiányokat eredményezett. A nem rendszerszerûen mûködõ tehetséggondozás pedig nehezíti a valódi tehetségek kiválasztását."
"A tervben a többi között az olvasható, hogy a magyar oktatási rendszer egésze távol esik a gazdaság és a munkaerõpiac tényleges igényeitõl; jelentõs közpénzáldozattal olyan intézmények mûködnek, amelyek nem szolgálják a gazdaság érdekeit, és az államadósság növekedéséhez járulnak hozzá."