Sõt pl nálunk is C volt az elsõ nyelv könnyebb késõbb nehezebb feladatokkal. És igen mutatóktól egészen a többdimenziós tömbökig elég széles palettát be lehet mutatni, a strukturált programozás és az algoritmusok rejtelmeit stb...
utána nálunk c++ volt és java aztán php(ezt már félig saját kútfõbõl) kb a sorrend jó is volt. Java kb végig meg is maradt.
Amúgy valóban nem sokat ér fél év alatt úgymond beseggelni egy nyelvet, mert annyi is ér. De a legtöbb hallgató úgy van vele, hogy "á legyünk már túl rajta meglesz aláírásom azt csá, este megyünk inni haverokkal úgyis ". Döbbenet mennyire nem gondolkodnak elõre sokan.
Az a baj, hogy az oktatók egy jó része is erre buzdít. Idézem egy BME-s profomat "Egy nyelvet két hét alatt is el lehet sajátítani így már felsõbb éven, mi az maguknak"
Komolyan mondom így programozóként dolgozva a fejem verem a falba az ilyenek láttán, az az ember adott környezettel állítom mélyebben soha nem foglalkozott vele soha nem dolgozott. Mert ha csinálta volna a gyakorlatban tudná hogy egy Senior java fejlesztõhöz de még PHP developerhez is évek kellenek és rengeteg lefejlesztett projekt, amire elmondhatja magáról hogy jól tudom az adott technológiát.
Sajnos jelen állapotban az egyetemi képzés olcsó tucatképzés, és az olcsó se nagyon áll fenn már, nem alkalmas arra sok esetben, hogy a valós igényekhez egy kicsit is megfeleljen, az oktatók pedig nem feltétlen azt oktatják ami kell, hanem amit tudnak. Sok esetben jobban le vannak maradva az adott technológiából mint esetleg az akinek leadja.
De hogy egy valós körülmények között nem dolgozó felsõbb éves mi az istentõl lenne pl j2ee vagy c# császára esetleg c++-é vagy sima c-jé az számomra rejtély.
Emberek tudjátok hány ilyennek a kódjával kellett dolgoznom a késõbbiekben és ne tudjátok meg miket láttam idõnként pedig a környezet csak PHP volt.
Ettõl eltekintve nyilván van joguk oktatni, és megbuktatni az embereket, a való életben is van ilyesmi tehát sajnos ezen nincs mit meglepõdni.