Az a karika a kutatás állását mutatja. Ha teljesen körbeér akkor fejezõdik be a kutatás. Ha kicsi rá az esély akkor ég ha körbe is ér a karika, elbukhatod a fejlesztést. Meg kell próbálni újra és újra (ha húzni akarod a játékot), ölni bele a zsetont zsákszám.
Ha 25% alatti az esély akkor inkább hagyd a fenébe, nem érdemes veszõdni vele, mert csak hatalmas mázlival fog összejönni a dolog (ne itt segít a pszí ágon való kutatók teljesítményét befolyásoló fejlesztés). Azonnal nem fogod tudni újra megpróbálni az elrontott dolgot, hanem elõtte valami mást sikeresen ki kell fejlesztened, hogy újra próbálkozhass.
Addig egyszerûen eltûnik a kutatások közül, nem marad ott vörös színnel a bebukott kutatás.
A prototípusnál kilépés problémája ismerõs nekem is. Nálam eddig csak pszí képességekkel is rendelkezõ hajónál jött elõ. Ilyenkor nulláról új hajót kell tervezni ami egy kicsit eltér a korábbitól (elég ha egy valamiben) és akkor már nem lesz gond. Legalábbis én csak így tudtam olyan hajókat gyártani amiken volt valamilyen pszí jellegû ketyere (fegyver, védelem, aktiválható képességek).