Általában elég lapos a dieselek nyomatékgörbéje, így valóban nem annyira említésre méltó a csúcsnyomaték-fordulatszámtartomány.
Annál inkább a teljesítmény, mert az vérzékeny pontja a dieselmotoroknak, baszhatod, ha például 5500-nál képes csak ehetõ teljesítményt leadni, miközben a nyomatéka meg visszaesik 4000 fölött. Persze ilyen szar dieselmotor remélhetõleg nincs manapság. A fogyasztást is nagyban befolyásolja mennyire kell kihuzatni mondjuk egy elõzésnél, szimplán azért eszik kevesebbet egy diesel, mert alacsonyabb fordulaton üzemel túlnyomórészt, olyan 1500 körül van utazósebességre való beállás után, míg a benzinmotoroknak 2000-2500 körül egészséges ilyenkor. Ha örökké pörgetned kell, simán bukod az 1500-as utazófordulat fogyasztáselõnyét.