A lényege hogy ha használod, lejegyzi az aktuális állását a karakter skilljeinek. Ha meghalsz és indítasz ugyanebben a mentésben egy másik karaktert, megkeresheted ezt a naplót, és elolvasva visszakapod mindazt amit addig az előző karakterrel megtanultál, beleértve a megtanult recepteket is. Én lehet felteszem mert én is meghaltam egyik nap úgy, hogy 1,5 hónapot túléltem már a játékban, shotgunnal meg akartam tisztítani egy nagyobb raktár környékét de annyi zombi odasereglett, nem akartak elfogyni és nem figyeltem magam mögé mindig úgy ahogy kellett volna, be is kerítettek. Pedig a fertőző harapás is ki volt kapcsolva de ha hárman négyen egyszerre elkezdenek harapni, leviszik a földre a karaktert és nincs menekülés. Őszintén szólva kicsit el is lankadt a lelkesedésem a játék iránt, hogy odalett minden amit addig elértem, majd másfél heti játékkal. Ráadásul ez a játék sem hibátlan, volt hogy az animáció hülyesége miatt haraptak meg, többször volt már nálam hogy nem lökte el a karakterem a rátámadó zombit hanem "mellényúlt", ha nincs kikapcsolva a fertőző harapás már többször bele is haltam volna valószínűleg. Keményen bünteti a játék ha hibázol, úgy hogy igazából baromi könnyű meghalni is benne. Persze jogos hogy így kétszer is meggondolja az ember hogy mit vállal be, de én nem ehhez vagyok szokva. Más játékokban erre van egy külön "Hardcore" mód kapcsoló, ami bekapcsolja azt ami ebben a játékban alap, ha meghal a karakter, nincs mentés visszatöltés.
A másik megoldás ha nem akarsz modot használni, hogy mielőtt elkezdesz játszani mindig készítesz a mentésről egy másolatot, ha meghalsz visszatöltöd, és akkor csak azt bukod el amit aznap csináltál addig.