Itt egy GameSpot-os interjú minden fontos benne van.
GameSpot: Tudjuk, hogy a Hard Reset egy PC-exkluzív játék lesz. Miért hozták ezt a döntést? Önök szerint mit nyerhet a játék, ha PC-exkluzívként jelenik meg?
Michal Szustak: Egy újonnan alakult stúdió számára mindig egyszerûbb egy platformra fejleszteni, és mi mindig is szerettük volna megalkotni és felhasználni a saját technológiánkat. Az általunk kifejlesztett motor egyetlen fõ szempont alapján született, mégpedig hogy egy rengeteg pusztítást és fizikai számítást alkalmazó FPS játékhoz felhasználható legyen. Tegye mindezt úgy, hogy elképesztõ grafikát tudjon megjeleníteni, valamint eléggé optimalizált legyen ahhoz, hogy tökéletesen elvégezhesse a feladatát. Manapság sok olyan játékot adnak ki, amit csak konzolról portolnak át PC-re, és mindnyájan tudjuk, hogy a mai generációs konzolok ereje nagyjából egy négy-öt éves számítógépéhez hasonlítható.
Amennyiben elképesztõ grafikát akarsz megvalósítani, úgy sokkal egyszerûbb és célravezetõbb csak PC-re fejleszteni a játékot. Ráadásul a mostani mozifilmszerû, futószalagon gyártott FPS-ek világában, ahol a játékos környezettel történõ interakciója minimálisra van csökkentve, szerettünk volna a régebbi stílusú játékok szerelmesei számára is készíteni egy FPS-t, akik olyan elfeledett címeken nõttek fel, mint például a DOOM, Quake és Painkiller.
GameSpot: Figyelembe véve a 2011. szeptemberére kitûzött megjelenési dátumot, addig már nincs túl sok idõ. Mikor kezdték el fejleszteni a játékot, és miért csak most jelentik be?
Michal Szustak: A Hard Reset fejlesztését 2009. áprilisában kezdtük el, tehát már több, mint két évvel ezelõtt. Hogy miért ilyen késõn fedjük fel? Nos, mi úgy hisszük, hogy a játékosok nem szeretik a két-három éven keresztül zajló hírveréseket, weboldalakon futó visszaszámlálókat és hasonló ígéreteket. Majd három évnyi várakozás után végre új információt kapnak, melyben közlik velük, hogy a játék fél évvel késõbb jelenik meg, mint ahogyan azt korábban megígérték!
Majd utána, hat hónap várakozás után bejelentik, hogy ismét további két hónapot kell rá várni! Személy szerint én ezt nagyon utálom. Tehát mi eldöntöttük, hogy csak akkor mutatjuk be a játékunkat, amikor már kész van. Mikor már szó szerint végeztünk vele. Nem lesz több halogatás. Mi azt szeretnénk, ha a játékosok megbíznának bennünk, ezért azon leszünk, hogy jó játékokkal láthassuk majd el õket a jövõben is.
GameStop: Milyen típusú játék lesz a Hard Reset? Egy nyílt világgal rendelkezõ, Far Cry sorozathoz hasonló akciójáték, vagy esetleg egy sokkal lineárisabb, a Modern Warfare széria stílusát követõ lövöldözés?
Michal Szustag: A Hard Reset semmiképpen sem lesz egy Far Cry-szerû, nyílt világgal rendelkezõ lövöldözõs játék, ugyanakkor nem is lesz egy futószalagon gyártott FPS, mint a Modern Warfare. Leginkább a régebbi stílusú FPS játékokhoz hasonlítható, mint a DOOM, ahol át kell kutatnod a terepet kulcskártyák után, valamint titkos helyekre is bukkanhatsz - néha valódi kihívást jelent majd eljutni oda -, és ott elrejtett kincseket vagy felszereléseket találsz.
GameStop: Ha már a játékmenetnél tartunk, mit tud mondani nekünk a kiadott képeken látható kijelzõkkel kapcsolatban? Mit jelentenek a különféle színes csíkok és ikonok?
Michal Szuslag: Ahogy azt már tudja, az életerõnk magától nem regenerálódik, szóval az egyik csík az egészségünket mutatja. Ezen felül lesz egy páncélmérõ, valamint egy kitartáskijelzõ, amit a futáshoz használhatunk fel. A fegyverekhez szükséges energia és lõszerkijelzõt is itt találjuk, valamint természetesen a N.A.N.O. számlálót. A N.A.N.O. egy fizetõeszköz lesz, ebbõl vásárolhatunk magunknak új fegyvereket és fejlesztéseket, így érdemes lesz gyûjteni.
GameStop: Mivel a Hard Reset egy PC-exkluzív játék lesz, ezért felmerül a kérdés, hogy mennyire fogja megterhelni a számítógépeket? A játékosoknak erõs komputerekre lesz szükségük a futtatásához, vagy állítható lesz a játék teljesítménye?
Michal Szustag: Hamarosan bejelentjük a hivatalos hardverkövetelményeket, de abban biztos vagyok, hogy meg fognak lepõdni. Azt megígérhetjük, hogy még egy ötéves PC is elegendõ lesz a Hard Reset futtatásához, mivel van néhány, valóban kiváló programozónk. De persze amennyiben egy megfelelõen felépített géppel rendelkezel, sokkal hatásosabb lesz az élmény.
GameStop: Mit tud mondani a játék többszereplõs módjáról?
Michel Szustag: Azt, hogy nincs benne! Komolyan, gyûjthetsz pontokat és achievementeket, ezeket összevetheted a barátlistádon szereplõkével, ez minden. Miért? Mert manapság egyszerûen túl sok játék fókuszál a többszereplõs módra. Választhattunk, hogy minden energiánkat a lehetõ legjobb egyszemélyes játékélmény létrehozásába fektetjük, vagy készítünk multiplayert is, csak hogy azt is kipipálhassuk, de sokkal rosszabbul sikerült volna, mint a többi játékban, ami a többszereplõs módokra van kiélezve.
GameStop: Van még valami, amit el szeretne mondani a Hard Resettel kapcsolatban?
Michel Szustag: Amennyiben belefáradtál az unalmas, futószalagon gyártott lövöldözõs játékokba, ahol minden esemény szkriptelve van, ráadásul még mozogni sem tudsz szabadon, akkor a Hard Reset a te számodra készült! Ebben a játékban lehetõséged van ellenfelek hordáinak változatos módokon történõ likvidálására, így újra és újra végig akarod majd játszani, csak hogy kipróbáld, miképpen használhatod másképpen a gravitációs bombákat, és hogy miért is olyan nagyszerû kombináció a sztázismezõ és az elektromos gránát együttese.- Gamepod.