A forma 1-es autok nem annyival gyorsabbak vagy erosebb a motorjuk, csak jobban tudnak kanyarodni. Ezert ha egy elektromos vagy hibrid auto kapba forma 1-es kasztnit, akkor a nagyobb motorteljesitmeny es jobb gyorsulas/fekezoero kepes lenne ervenyesulni.
Egy atlag gyari benzin elektromos auto aksijait nezve (chevrolet volt) egy forma 1-es verseny alatt 5 aksicsere kellene, egy aksi ujratoltese pedig 10-15 perc. A gyors csere megoldhato, csak ketpontos elektromos csatlakozas kell, es kihuzhato az egesz csomag egy emelovel mint egy fiok. Ha hatulra rakjak a tarolot, akkor elvileg a csere a kerekcsere alatt megoldhato. A gyari aksik tomege kb. 200 kilo, ez megegyezik a tele benzintank sulyaval, viszont ha nincs benzines motor, akkor az aksik akar 300 kilosak is lehetnek, hogy a jarmu tomege megmaradjon. Ekkor mar csak 4 aksi kell a versenyhez, tehat csak 3-at kell cserelni. Arrol nem beszelve, hogy egy elektromos auto fekezeskor visszakapja az energia jo reszet, tehat meg ennyire sem lenne szukseg. A gyorsulas ugyanolyan lenne mint most kers-el, csak az a villanymotorok miatt mindig be lenne kapcsolva. Ha valaki folytonos uzemu kers-el jarna, akkor melyik sima benzines tudna utolerni? Az aksi technika nagyot fejlodott az elmult idoszakban, pl. a regi laptopok kilos aksijaival megegyezo teljesitmeny most mar a mobiltelefonokban is megtalalhato. Az, hogy a forma 1-es jarmuvek fogyasztasa ilyen rossz csak annyit jelent, hogy nem hasznalnak turbos elektronikus vezerlesu motorokat es tul sokat fekeznek, meg gyorsitanak. Ez a valtozo sebesseg benzines uzemnel rossz, de elektromos uzemnel minimalis veszteseget jelent, mivel csak a rendszer hatasfokanak megfelelo energiamennyiseg veszik el. (tehat gyorsulas es fekezes utan 80% jon vissza, mig benzines esetben, kers nelkul 0)
Mindazonaltal en tovabbra is a benzin-elektromos hibrid rendszert tartanam jonak, turbos fix fordulatu motorokkal, igy egyreszt az uzemanyagfogyasztast is le lehetne vinni, masreszt a sebesseget is kepesek lennenek novelni, harmadreszt igy csak a kerekcsere miatt kellene kiallni. Egy elektromos kers mar hasonlo iranyba visz, csak a hajtaslancot kellene atalakitani, hogy mindig a kers-en keresztul menjen a teljes hajtas. (tehat nagyobb elektromos motor, a generator pedig kozvetlenul a benzines motorra, es aksik helyett nagy kapacitasu kondenzatorok)