Maradjunk a tényeknél. Egy F1 autó kb 750LE, 600kg, vagyis 1.25:1 LE/kg aránnyal rendelkezik. Viszonyításul egy Bugatti Veyron 1:1.9~0.53:1 LE/kg-ot tud. Az F1 autó azért hogy "csak" gyorsan kanyarodjon feláldoz a sebességébõl annyit, hogy cirka 100km-el alacsonyabb legyen a végsebessége, mint a kevesebb mint fele olyan LE:kg aránnyal rendelkezõ Veyronnak (F1 320 körül, Veyron 400 fölött). Miért? Mert aki gyors a kanyarban, annak leng a kockás zászló - ennyi.
Egy Tesla Roadster olyan autókkal tud azonos köridõt futni (úgy hogy csak 4x kelljen akut cserélnie, mert kb 90km 1 450 kg-os aku), amelyek körönként kb 1 percet kapnak egy F1 autótól (ami nem tankol a 300 km alatt). Szóval nem, nem gyorsabb 4 akucserével. 200 kg-os akuval meg 8-at kell cserélnie. És nem, nem lehet 300 kg az aku, mert egy F1 motor 95 kg, és azt nem hiszem el hogy a villanymotor -5kg volna. Vagyis 8 akucsere, és körönként 1 perc - ezen még van mit csiszolni. Ha akar több tapadást, akkor nõni fog a légellenállás, vagyis több elektrony fogy. Ha akar nagyobb sebességet, akkor is nõni fog a légellenállás, vagyis még több elektrony fogy (merthogy itt négyzetes a növekedés). Most arról ne is beszéljünk, hogy 10x annyi áramot lehet nem fog ugyanaz a motor, hajtás, fékerõ visszanyerés elviselni. Szóval ez a villany izé ez nagyon másik liga. Egy Renault Clio kupában eséllyel indulhatna, és ennyi.
További makacs számok. Egy Tesla Roadster - ami egy villany sportautó - 450kg akut cipel, ami 53KWH kapacitású. Ez durván számolva (80%-os elektromotor hatékonyság) 55LE-t ad le, 1 órán keresztül. Top Gearnál valami 89km után merült le, teljesen, sportos üzemmódban. Nézzünk egy széria autót, mondjuk egy TDI-t, hasonlóan 1250 kilós kasztniban. Nem mondom hogy 4.5 kg gázolaj segítségével simán tud 89 km-et haladni, de 9-nél több nemigen kell neki. Egyenletes 55 LE-t a kerekekre juttatni meg 4.5L gázolaj is simán elég. Szóval k.rva dinamikus fejlõdés kell, mert jelenleg a teljesítménysûrûségben durván 50-100x a lemaradás. Ezt nem lehet apró technológiai csiszolásokkal, meg nagypapás vezetési stílussal behozni.
A turbós fix fordulatú motor meg ökörség. Ha már range extender mint ami a chevy voltban (vagy opel amperában, egykutya) is van, akkor a legjobb az atkinson motor. De még ezzel is csak a Prius hatásfokát tudták elérni, vagyis hogy egy benzines kb annyit fogyasszon mint egy TDI (és ne kormoljon, cserébe termeljen fél tonna veszélyes hulladék aksit 10 kg helyett 10-20 év alatt).