"Többnyire csak a vonzó külalakra mennek a kiadók"
Ez minden kiadványra érvényes, én pl. alig láttam az elmúlt 20 évben igényes ismeretterjesztõ kiadványt. Persze külalakra azok, de a tartalom... Persze akad kivétel, pl. Dancsó Béla: Holdséta c. könyve.
Ami az e-tankönyvet illeti: elméletben gyönyörû, gyakorlatilag tovább silányítja az amúgy is csapnivaló oktatást. Olvastam pár tanulmányt a jövõ oktatási rendszereirõl, egyvalamirõl feledkeznek meg: az emberrõl, aki használja. Sokszor nem rendeltetésszerûen. Ha randalíroznak az osztályban és "véletlenül" elszakad egy tankönyv, hát Istenem, ott a cellux. E-olvasónál meg ott a kuka, lehet másikat beszerezni. Akik ezeket kitalálják, el sem tudják képzelni, micsoda állapotok uralkodnak ma egy iskolában. Elõször itt kellene rendet teremteni, ami nagyon nehéz és összetett probléma, ha a gyökereknél akarjuk megfogni.
Két iskolás fiam van, egy átlagosnak mondható iskolába járnak, illetve a nagyobbik idén ballagott, nem a levegõbe beszélek. Nem gyp-s, elkolompárosított suli, nem elit magániskola, átlagos. Elképesztõ dolgokat mesélt, szerencsére túlnyomó többségükbõl kimaradt. Elõször itt kellene változtatni, de hát ez nem csak az oktatás gondja.