Rossz a megközelítés, és nagyon összetett dolog. Elõször is az üzemanyag-tartály esetében a festék elsõdleges feladata az UV-védelem. Most gyorsan nekiálltam keresni közeli képest az STS-1 / -2 ET-jérõl, de nem nagyon találtam, de a lényege az, hogy a felület nem lett símább a festék miatt. Maradt ugyanaz a rücskös habréteg által meghatározott.
Másodszor az ûrrepülõgép az indítás utáni elsõ szakaszban közel függõlegesen emelkedik, és ez az, amikor a légkör legsûrûbb régióiban halad. Ahogy gyorsul, az áramlás hamar átmegy szuperszonikusba (hangsebességnél gyorsabb), majd hiperszonikusba (a hangsebesség 5x-nél gyorsabba). Ott pedig már nem a test melletti légáramlás számít, hanem az hogy a lökéshullámok hogy alakulnak ki. Ezért van egy "tüske" a tartály orrán, ez hoz létre egy olyan áramlási állapotot, amely mögött viszonylag kis sebességû légáramlás lesz.
A festés tényleg fontos egy repülõgépnél, amely az út egészét viszonylag kis sebességgel teszi meg, és vízszintesen, vagyis az út egésze alatt érvényes rá. De ha megnézed az ûrrepülõgéprõl, közelrõl készült képeket, akkor lehet látni, hogy korántsem éppen ideális ilyen szempontból (hõvédõ téglák a hason és az orron, tele sok-sok apró kis éllel, illetve viszonylag durva felületû paplan a gép felsõ oldalán és tetején).