Nemtom miért jött elõ az X-47, azonkívül még rengeteg UAV készül mostasnában, hasonló kialakítással ráadásul.
Persze használják régóta a kompozitot, de teljes nagygépet még nem építettek az A-380/Dreamliner elött.
"Egyrészt az utasok mozgatása okoz komoly gondot, mert limitált a ki és bejáratok száma."
Miért is? Simán lehet a "szárnytõ" belépõélére ajtókat tervezni, amennyit akarsz.
"Másrészt a repülõgép geometriája a szokásos beszállófolyosókhoz nem illeszkedik, azokat is át kéne építeni."
Szárnyfesztávolság kb mint egy óriásgépé lenne, ha egy Jumbót fogadni tudnak akkor ezt is.
"Mûszaki problémák. A leginkább nyomásálló alakzatok a forgástestek. Nem véletlenül hengeres vagy gömb alakú a legtöbb nagynyomású tartály."
Egy ötlet: az utasok hurka szerû belsõ "kapszulában" vannak, ami forgás test is és emellett teherviselõ szerkezeti elemként funkcionál, ez lenne maga a szárny "fõtartója". A többi teherviselõ szerkezeti elem kisebb lehet, könnyebb a szerkezet. Az utasok biztonságát viszont ez a belsõ tartály növeli egy esetleges balesetkor.
"Ahogy egy kívülálló elképzeli. Egyrészt a szállítógépeket(sem a teher, sem pedig az utasszállítókat) nem instabilra építik, mert az nem lenne jó. Nem légiharcra tervezik az ilyen gépeket, hanem stabil repülésre. Szar lenne, ha a teherszállítóban repkednének a konténerek, vagy az utasok rókáznának a tengeribetegségtõl."
A jövõ szállító gépeit is hasonló elrendezésûre tervezik. És mégegyszer, a modern gépeken nincs mechanikus/hidraulikus duplikáció a kormányzásban, ha elszáll a számítógép, akkor térdre imához, meg egy darbig még huzigálhatja a joystickját a pilcsi. 700-nál ha teljesen elveszti a gép a vezérlést akkor max még 1 percig repül stabilan mielött olyan megfúvási helyzetbe kerül, hogy szétesik a gép, leszakad a szárny meg amit akarsz. Instabilnál hamarabb, de egyiknek sincs sok esélye.
"A turbulenciára meg minden gép érzékeny, csak a gyorsabb gépek hamarabb átrepülnek rajta. A nagyobb szárnyterhelés ebben nem játszik szerepet. A modern gépeken már van olyan rendszer, ami jelzi a turbulenciát, több-kevesebb sikerrel. De ennek ellenére a MALÉV gépei közül is került már több is turbulenciába."
Ennek nézzél kicsit utána szerintem! Nem tudom mire gondolsz konkrétan, mert a turbulencia még annál is általánosabb dolog, mint amit itt írsz. Felszáll egy Jumbo, utána pl percekig stop van a repülõtéren, mert olyan kavarást csinál, turpulenciát. Aztán, ami a legveszélyesebb a nagy utasgépekre, fõleg le/fõl száláskor a szélnyírás, ekkor is erõs a turbulencia, a levegõ függõleges mozgása. Ha nagy a szárnyterhelés a gép megúszhatja, mert a gép impulzusához képest kisebb az a felület, amibe a szél belekapaszkodik, lenyomja. Kis vadászgépeknél pl szinte még soha nem volt ebbõl baleset. Igen a repülõtereken, vagy akár a gépeken is elhelyeznek ma már szélnyírást érzékelõ berendezést, de útvonalun ennek már semmi értelme, mert a gépnek akkor is adott magasságon kell repülnie, ha ott nagyon dobál. Max kérhet másik magasságot és kap is ha nem akkora a forgalom.