A csupaszarny utasszallitokkal az a baj, hogy kanyarodaskor a gepnek meg kell dolnie. Ez mar hengeres geptorzsnel sem olyan kellemes, de ha a szarnyvegnel ul valaki, akkor eleg nagy lesz a fuggoleges iranyu elmozdulas. Ehhez kepest egy hullamvasut semmi. Alapvetoen a leg kenyelmesebb az lenne, ha az osszes ember a gep kozepvonalaban ulne. (nem veletlen, hogy vadaszgepeken kizarolag ez az elrendezes terjedt el)
Ha mar hatekony es egyszeru gep szerkezet, akkor hengeres, vallszarnyas gep, a szarnyakban sullyesztve elhelyezett tolo turbofan hajtomuvekkel. Ez aerodinamikailag stabilabb, kisebb a talaj fele hato zajterhelese es teherszallitasra idealis. Mivel a sok utas is hasznos tehernek szamit, ezert szemelyszallitokon is ez a nyero elrendezes. Nem veletlen, hogy a legtobb madar is igy nez ki, az evolucio soran bealltak a leg hasznalhatobb elrendezesre.
A digitalis vezerlo elektronikakrol meg csak annyit, hogy meg az uj die by wire rendszereknel is van egy elektromotoros tartalek rendszer, tehat a pilotak mikrokapcsolok segitsegevel szoftveres vezerles nelkul is kepesek vezetni a gepet. (kb. 6 kezzel, mert annyi kapcsolo van)