Ez azért így nem igaz, nem szórakozásból tervezik, kutatják a dolgot rendesen. Az a gond az átlagostól eltérõ koncepciókkal hogy túl drága lenne csak úgy nekiállni kifejleszteni egy gépet, egyfajta alapkutatás kell hozzá, hogy elérjék az a tudást ami a fejlesztéshez kell. Persze kijöhet az, hogy nem érdemes megépíteni, de amiket írnak az alapján lehet realitása egy csupaszárny utasszállítónak. Idõvel kiderül. Mindenesetre a remélt jelentõsen alacsonyabb üzemanyagfogyasztás egyre vonzóbbá teszi a dolgot.
Hasonló (volt) a helyzet amúgy a tilt rotoros gépekkel is. Jelentõs eltérés az átlagos repülõ jármûvektõl, harminc évig kutatták is mire kifejlesztették a V-22-t. Pedig ezen gépek elõnye sem nagyobb a hagyományos gépektõl, mint a csupaszárnynak a klasszikus géptesttõl.
A léghajó dettó. Tudni lehet, hogy maga a koncepció hordoz elõnyöket, csak konkrét fejlesztés most korai lenne elkezdeni, de meg lehet csinálni.