Már bocs, de az ilyen hozzászólásoktól a kicsi bicska nyílik a zsebemben.
Nem feltétlen csak neked szólnak az alábbi mondataim, hanem amolyan összefoglalt gondolatcsomag a "fikázóknak" és az überspeelereknek.
Egyrészt, nem tudom, hogy ki hogyan játszik vele, de én folyamatosan "Elite" nehézségi fokozaton tolom (a custom részben talán még lehet nehezíteni egyéb aszisztanszok kivételével) és közel nem tudtam 8 óra alatt végig vinni. Lehet az a gond, hogy amikor újratölti a pontokat nem elégszem meg egy sima testlövéssel, csak a fejlövés vidít fel (?)Bevallom nem is akarom ledarálni mert szomorú lennék de csak azért mert hiányozna egy-egy új pálya. Nem tartom magam kezdõ játékosnak, az elsõt is végig vittem de hogy a V2 egy gagyi Remake lenne azt cáfolom. A fizika szerintem teljesen el lett találva, bár lehetnének nagyobb távolságokra is lövési lehetõségek. Nagyon élvezetes beleszámolni a távolságot és a szélirányt+erõsséget egy lövésbe.
A BulletTime effekt engem személy szerint szórakoztat, akármennyit végig néztem még mindig nem untam meg, mindig vannak új effektek amit még nem mutatott attõl függõen, hogy hol találom el az ellent. Egyetlen hátránya, hogy pár másodperc késéssel tudsz csak új célpontot befogni és lõni. A pályák szerintem változatosak fordulatosak és nem is rövidek. Újrajátszás esetén természetesen már sokkal gyorsabban végig megy az ember rajtuk de ez nem von le az élvezeti fokozatból. Egy egy pálya sok meglepetést tartogat és elég jó kihívást.
Mostanában sokat játszom a Wave (hullám) részekkel amik minimális taktika és "lopakodás" nélkül full ölés-lövés játék rész. Telitalálat. Ha csak lövöldözni van kedve valakinek akkor ezek a pályák szerintem jól szórakoztatnak.
Pár finomság.
Érdemes figyelni hogy ha csak megsebesítesz egy karaktert, sebesültként fog fetrengeni,segítségért kiabál és a többiek odamennek hozzá. Ez jó célpont csalogató megoldás. Plusz pont.
Az AI, nem annyira ostoba mint ahogy egyesek leírják szerintem. Persze, sasszeme van és jól lõnek de nem elviselhetetlen ...
Belinkelek egy filmet, az én olvasatomban itt se valami nagy észkombájn az "AI" :)) egy ilyen "tulajdonság" szerintem túlságosan unalmassá tette volna a játékot.
Egyébiránt azok a pályák amikor a zaj elfedi a lövéseket detonációk,hangszóró vagy egyéb hangos zajoktól nem tudja az Ai honnan lõsz ott nem sasszemezik az ellen. Keres, érzékeli, hogy nincs minden rendben de lövése sincs honnan lõttél. Ez ül a játékban. A nagyon pontos lövéseivel sem értek egyet mivel a fülcsengéses sebesülés amit kapsz, nem halálos lövés de jelzés arra, hogy közel volt a golyómennyiség amit kaptál, jó lesz helyzetet változtatni más fedezéket keresni ha van ... ugyan ez amikor egy lövésszel kell "megküzdeni" ... ha jobban figyeltek a scopejuk is felcsillan és ha "idõben" be tudod célozni, akkor megelõzheted egy jólirányzott lövéssel, még akkor is ha rádlõ, megsebesít, bepirosodik a látómezõd, ha elég higgadt vagy és korrigálsz akkor ki lehet szedni az ellen snipert is.
Meglepett, hogy ha észrevesznek akkor szinte az egész pályát átkutatják és hiába bujkálsz elõbb utóbb megtalálnak, bekerítenek. Ez jó pont mert a hesszelésre így nem sok lehetõség van, taktikázni kell. Mivel ez egy sniper játék, tehát lõni kell se a hangtompítós se a nyaktekerõs megoldások nincsenek pontokkal honorálva. Kár de ez van.
A meglövöm, megbotlik, megy tovább effektusra meg az a megoldás hogy pontosabban kell célozni. A távolság és a hajlásszögek miatt sosem a célkereszt közepén van a célpont egy pontos lövéshez. Mellette, felette fõleg a 100-150 méteres lövéstávolság felett.
Gyakorlásra jó segítség tud lenni a Wave játékrész, full segítséggel ahol egy piros pötty mutatja a pontos lövés helyét vagy a katonák irányát honnan jönnek vagy lõttek. Gyakorlásra jó. Ha megszoktad a rászámolásokat már aszisztansz nélkül is pontosan tudsz majd lõni akár nagyobb távolságra is.
Tudom, hogy a valóságban lényegesen nagyobb távolság kellene hogy legyen egy egy pontlövés de gondolom a játékon belüli fizikát így tudták megbízhatóan megoldani. Elvégre nem azt írták a játékra hogy Sniper Simulátor ... ezt az ûberspeelereknek jelzem csak, mert megértem az elégedetlenségüket a távolság+ hajlásszögek miatt. Nyílván a játék játszhatóságát is szem elött kellett tartani, lévén, hogy nem árt ha a célcsoport játszani is tud rajta és nem csak idegeskedik mert nem sikerült egy-egy vagy sok lövés. Nem nehéz kiszámolni a mozgó futó célpontokat se, nyilván elé-fölé kell (távolság függõen) célozni és nem rá ha fut egy katona. De sokszor figyelni kell a szélerõsségre is amit még hozzá kell adni és lesz pontos akár headshot lövésed is 200-300 méterrõl. Nem véletlen vannak a távcsöveken halszálka beosztások. A célzókereszt felett a kis fehér "mutató" ahány egységet kimozdul jobbra vagy balra (arra fúj a szél) a célkereszt rovátkáin jobbára annyit kell horizontálisan jobbra vagy balra tartani, plusz vertikálisan a gravitáció a lövés hajlásszögét kompenzálni attól függõen milyen távolságra lõsz.
A közeli lövésekre (5m?) meg nem véletlen van pisztolyod és géppuskád. Vétek közeli távolságra távcsövessel felvenni a harcot mert szinte mindig veszteni fogtok. Nem tudsz annyira vissza zoomolni hogy pontosan tudj lõni.
Amit hiányoltam az elsõ részhez képest, pl. a fedezékek hatékonysága. Az elsõben írta hogy 25-50-100% vagyok rejtve itt csak azt látom hogy árnyékba vagy fedezékben vagyok de hogy ez mennyire hatékony azt már csak gondolja az ember. A taposó aknákat effektíve bárhova kirakhatom, nem kell rejtenem, simán rálépnek. Játszhatóság könnyítésnek betudom.
Összességében ez is mint minden játék nem fog mindenkinek tetszeni de attól még jó. Kár fikázni csak mert többet vártatok mint ami. Talán lesznek pachek vagy MODok amik a feltételezett hibákat majd orvosolják addik is óvatosabban a nagyon zúzással mert kár elvenni mások lelkesedését egy ilyen kellemes játéktól szerintem.