Hja, ígértem rövidke beszámolót. Próbálom "idõrendi" sorban összeszedni a dolgokat.
Letöltés, patchelés, ilyesmik: teljesen jó, nem volt vele semmi probléma.
Beállítások: Rengeteg minden állítható, van pl. külön addon fül a beállításokban, ahol (ha jól láttam) a készítõk által létrehozott addonok (inkább mondanám moduloknak) már ki-be kapcsolhatóak, gondolom ide jönnek majd a userek által csináltak is. Pici bug volt a key bindingeknél, de egyébként frankó, lehet külön accounthoz definiálni beállítást, meg karakterekhez is.
Karakter generálás: Teljesen korrekt, csúszkás rendszer, sokféle kinézet, 6 igen-igen eltérõ kinézetû faj (van 2 hasonló humanoid, a többi teljesen egyedi). Kasztok közül 4 érhetõ el (lentebb ezekrõl írtam), hármat kipróbáltam, faszás, eltérõ játékstílus.
Grafika: szépek a tájak, a kék frakció (nemtom a nevét sorry) gyönyörû havas tájon kezd, a piros pedig egy teljesen eltérõ, mindenféle energia kapus - tengerpartos - sziklás helyszínen. Nem sokáig jutottam, de szép volt nagyon minden. Karakterek kinézete rendben, picit a "mesésebb" fajta, nekem bejött. A kardok különösen szépek. Spell effektek szintén.
Hangok: Itt éreztem pici hiányosságot, egyrészt halk, másrészt nagyon kevés volt a zene (kb. semennyi). Szerintem itt még van mit dolgozni.
Harcrendszer: Nálam csillagos 5-ös. Van benne dodge rendszer, a legtöbb ellenséges spell "skillshot", tehát látod egy rövidke ideig, hogy mely területre nyomják el, és ki tudod kerülni. Ugyanígy a karakterek spelljei is skillshotosak, ha tabbal kijelölsz egy ellenséget, akkor automatikusan azokra irányítja, egyébként meg mi is célozhatunk. A legtöbb spell eltolása közben lehet mozogni, jó kis pörgõs, fluid a harc.
Egyszerre (legalábbis az elején) csak egy ellenféllel küzdünk, és elég is, mert erõsek. Próbáltam összeszedni egy 4-5 fõs csoportot, le is csaptak hamar, pedig csak aoe spelljeim voltak.
Quest rendszer: AWESOME! Van a normális quest rendszer (menj oda, aktiválj tárgyakat, ölj szörnyeket, a szokásos). Annyi, hogy legtöbbször le lehet adni a questeket "rádión", nem kell vissza szaladgálni. Ami viszont nagyon-nagyon-nagyon epic cucc, az a másodlagos quest rendszer. Választani kell a karakter kreálásnál 4 irány közül: soldier, scientist, explorer, és settler. Ettõl függõen kapunk úgynevezett path questeket, amik nagyon faszásak. Soldierrel ilyen hullámokban támadós questek vannak (talán a riftben voltak ilyesmik a riftek), explorerrel meg kell másznunk hegyeket, érdekes barlangokat kell felfedeznünk, etc. (ala gw2 poi-k, csak itt sokkal királyabb), scientisttel gyûjtögetni kell, settlert nem próbáltam. Lényeg, hogy nagyon megdobják a questelést hangulatilag, nagy piros pont érte. Kapjuk egyrészt random arcba ezeket a questeket (elérsz egy helyre, és szól a játék, hogy a közeli hegy tetejére ugyan tegyél már le egy ilyen radart), másrészt van hosszabb távú feladat (fedezd fel az adott terület X százalékát).
Fejlõdés, karakter dolgok: Nagyjából standard, spelleket automatikusan kapod szintlépésnél, gear progression a szokásos (light - medium - heavy armor, kb. szokásosnak mondható fegyverek). Fejlõdés mértéke a szokásos, az elején könnyû meglépni pár szintet.
Performance: Streameléssel együtt szaggat picit, egyébként teljesen rendben van, más játékosoktól, effektektõl nem szaggat be. Persze nagy tömeggel még nem találkoztam.
Story: Valami fõ story van, de átpörgettem, nem tudom, mennyire mély. Tippre nem annyira hangsúlyos.
Balance: Amennyire meg tudtam ítélni, mindegyik kasztnak megvannak az erõsségei, egyikkel sem éreztem nehezebbnek az elsõ perceket. Lehetett haladni, nem ártott kikerülgetni az ellenség spelljeit, de azon kívül nem találkoztam a szokásos gyermekbetegségekkel (ranged kasztok erõsek, melee-k gyengék, nehezek).
Eddig jutottam, igazából pár szintet léptem, majd még igyekszem haladni tovább, illetve majd akinek tudok adni accot, az megtapasztalja a többi dolgot :)