Nem ekézni szándékoztam a wow-ot csupán leírtam a tényeket. Sajnos arról tehet a jelenlegi játékos társadalom és fejlesztõ is, hogy oda jutott ahova. Másként, hogy tartson fent egy havidíjas játékot ha nem alkalmazkodik az igényekhez. Vanillában és BC-ben keményen meg kellet dolgozni az elsõ komolyabb cuccokért amik értek is valamit, csak közben teltek az évek népszerûsödött a mûfaj egyre több lett a türelmetlen játékos akik nem voltak hajlandóak hónapokat szívni egy karakter felépítésével gearelésével (pedig végül is mirõl is szól egy rpg? hmm? no mindegy..). Ezekre reagálva tart abba az irányba ahova a wow az egy dolog, hogy sokunknak nem tetszik az is tény, hogy ennek ellenére még tud kellemes kikapcsolódást okozni a játék de akkor is ott a keserû szájíz. Ki is itt a hibás akkor végül is ? Szerintem senki és mindenki :D
Mint írtam is nekem hót mindegy, hogy valaki kraftingal meg egyéb szöszölésel rak össze magának komolyabb cuccokat vagy lemegy raidelni és onnét. Viszont csak a raidhez kötni az elérhetõ legmagasabb itemeket szerintem manapság már butaság. Sokkal szélesebb lett a játékosbázis és mint írtam is aki raidelni akar és szeret az nem kifejezetten a dropp miatt megy raidelni hanem a kihívásért. Egy dolog, hogy jó ha van egy revard rendszer de az viszont már nem a legjobb mikor valaki csak azért hajlandó valamit is csinálni ha azért tuti jutalmat kap. Sajnos a játékos tábor változott annyit, hogy többségben ilyen játékosokkal találkozik az ember. Itt sem lesz egyszerû dolga a fejlesztõknek ezen problémára megoldást találni ha egyáltalán tudnak.
Az lfr amire ki lett találva arra jó mint írtam is erre volt igény ezt kellet lépni, így bárki számára elérhetõ az aktuális raidkontetn a casual játékosoknak is meglehet azon sikerélménye, hogy legyõzte az aktuális bossokat még ha gyengébb is neki maga a sikerélmény, hogy kipipálta az aktuális kontentet már elég. Így nem érzi azt egyik játékos sem, hogy kimaradt volna valamibõl csak azért mert nincs raidre alkalmas guildje. Aki komolyabb kihívást akar az meg úgy is keres magának olyan társaságot ahol ezt megvalósíthatja.
Én a 40 fõs raidekkel nem vagyok csak kibékülve. És a jelenlegi tapasztalataim alapján elég komoly kihívás lesz a dinamikus harcrendszer miatt az instázás raidelés pvp és mikor kisebb fajta káoszhangulat van a harctéren már egy 5 fõs instában mi lesz egy 40 fõs raiden ? Túl nagy szám a 40 fõ még nagy guildek számára is nehezen managelhetõ a kisebb csapatok meg kb el is felejthetik hacsak nem állnak össze másik csapattal ami meg általában nem mindig vezet jóra.
Hát akkor el kell, hogy keserítselek már fejlõdés közben de instákban pláne igaz az, hogy ha nem figyelsz és nem vagy jó helyen és nem reagálsz idõben a történésekre meghalsz pikk pakk. Számomra mondjuk nem zavaró ez a rendszer sõt kifejezetten mókás, hogy kb folyamat figyelni és reagálni kell ahrc közben de biztos lesz akinek ez baromi zavaró lesz. Az emg hogy kinek mi a szórakoztató megint olyan dolog hogy embere válogatja. A GW2-ben nem kellet ennyit mozogni mint itt pedig ott eléggé azon volt a hangsúly. Akiknek nem feküdt a mozgós harcrendszer meg, hogy relatíve gyorsan kell reagálni a dolgokra az nem igazán fogja szeretni azt ami a karakterével történni fog játék közben :D
Nekem van ismerõsöm aki konkrétan megmondta miután kipróbálta, hogy oké hogy szép meg jó meg hangulatos és úgy a légkör nagyon bejön neki de õ biztos, hogy nem fogja megvenni mert ez a rendszer neki egyszerûen nem fekszik és zavarja, hogy nem tud érvényesülni a karakterével mert túl pörgõs neki a folyamatos mozgás és közben figyelni mindenre és még tenni is a tennivalót.