Azt azért cáfolnám, hogy nem volt még olyan MMO, ami nem indult volna zökkenõmentesen. Sõt, meghökkentõen zökkenõmentesen indult a Rift. A headstart napján belépett egyszerre (értsd: szerverenként) kb 30ezer ember, és nekiállt játszani. Lag volt, nem volt vészes.
A headstart nem a hibák kiszûrésére való, hanem egyfajta jutalom / bónusz azoknak, akik elõre megvásárolták a játékot. Egyértelmûen le is van írva, hogy elõbb kezdhetsz el játszani, és nem azt írták, hogy "final release" elõtti utolsó bétatesztként egy komolyabb stresszteszt résztvevõje lehetsz...
Mindezek ellenére azt mondom, hogy helyt álltak a srácok. A hibákat gyorsan javították. Aki másképpen látja, azt megkérem arra, hogy hirtelen felindulásból kapjon elõ egy (sarkítok...) négymillió soros c++ kódot, abban keresse meg azt a részt amit bugosnak talál, és javítsa ki. Rendkívül kevés ember alkalmas arra, hogy ilyen stresszhelyzetben nagy gondossággal és odafigyeléssel munkát végezzen.
A fejlesztõk mentsége pedig legyen az, hogy az EA és az NC is az a kiadó, aki a pénzen kívül más nem nagyon ismer. Egész konkrétan leszarja, hogy a játékos mit kap, a lényeg hogy fizessen. EA alpha állapotban adja ki a játékokat rendszeresen. Ehhez képest az NC picivel jobb, mert erõs béta állapotig engedi eljuttatni a játékot. Szóval még jól jártunk...
Sajnos a magyar szervereken eddig nem sikerült karaktert csinálnom, mert fullos a szerver, és nem akartam végig várni, ezért RP PVE szerveren csináltam karit. Van infó arról, hogy hány magyar játszik? 10, 50, 200? Netán több ezer?