De az autó leállításakor azt a bizonyos kis szálat - ami menet közben fel van melegítve mit tudom én hány fokra - azt izzásig felmelegíti, így tisztítja a rárakódott szennyezõdéstõl a szálat.
Tehát öntisztító.
Ennyit a légtömegmérõrõl.
NEXUS6-nak ECOTECH motorja van, ami azt jelenti ugye, hogy kipufogógáz visszavezetõ szelep is található rajta.
Más néven EGR szelep.
Ez ugye környezetvédelmi szempontok miatt került be.
Ami ugyan tényleg be tud ragadni az olajsártól, de itt már képbe jön az olajfogyasztás is, ugyanis ha sokat fogyaszt olajból, gyakrabban tömõdik majd el az EGR szelep, amit lehet, hogy lehet tisztítani, de általában le szokott térdelni.
Viszont ha gond van ezzel az EGR szeleppel, akkor a vezérlõ hibatárolójába beírja a hibakódot, és a mûszerfalon jelez a Check Engine lámpa, ami ugye a ki sárga motorszimbólum.
Az IAC-ot amúgy is szerintem a FORD alkalmazz.
OPELOKBAN EGR szelep.
Tisztítása Nitró hígítós alapos áztatással.
Aztán mondjuk WD-40-el, a mozgó részek kenése miatt.
Szóval, ha ez nem mûködne neki, valószínûleg világítana neki a motor szimbólum a mûszerfalon, az autó pedig vészprogramon üzemelne tovább, visszavett teljesítménnyel.
Én egyébként az alapjárati szabályzó motorról beszéltem, ami pont a megfelelõ egyenletességû alapjáratról gondoskodik.
Ebben az esetben alapjárati szabályzó, alapjárati léptetõmotor.
Az alapjárat szabályzás célja, hogy az alapjáraton üzemelõ motor az elérhetõ legkisebb eltérésekkel tartsa az adott motorra meghatározott fordulatszámot.
Az, hogy mondtam hogy ilyen nincs, vagy az hogy megkérdeztem hogy mirõl is beszélsz?
Vagy ha nem úgy van ahogy te mondod akkor belekötsz ebbe?
Nem okoskodásnak szántam, de ha segíteni akarsz legalább ne vezetnéd félre, ugyanis egy légtömegmérõ olyan 150 ezerbe fog neki fájni, ha megpróbálja kitakarítani és elpattantja a szálat, ami egyébként kegyetlen könnyen el is tud pattanni.