A segelyhivo rendszer lenyege, hogy a gps es a gsm modul is aktiv, de csak akkor tarcsaz ha baj van (es meg egyben van a segelyhivo egyseg). Annyival kellene kiegesziteni, hogy tartalmazhatna egy sebesseg zona terkepet is, ami alapjan az agps jelek alapjan az auto vezerlese limitalna a maximalis megengedett sebesseget.
Az auto normal allapot beli helyzetet pedig nem az auto adja ki, hanem a cellainformaciok alapjan hatarozhatjak meg (kisse pontatlanul). Persze kikapcsolt gsm egyseggel ez nem menne, de annyival pontosabb az agps a sima gps-hez kepest, hogy megeri hasznalni. (es mukodik alagutban is, ha van bent mobil terero) Azt, hogy az auto tulajdonosa ne telefonalasra hasznalja a keszuleket es legyen szabad csatorna pedig egy szeparalt apn-be helyezessel lehetne megoldani, tehat a segelyhivo dobozok egy sajat privat (internettol szeparalt) gsm alhalozaton lehetnenek. (ez a szolgaltatoknak ingyen van)
Egyebkent japanban minden telefon mar kotelezoen tudja ezt par eve, csak kezzel kell tarcsazni, kiveve ha van a betegen blutooth-os eletjel monitor (ez kb. egy karoranak nez ki).