"Nem akarom erõltetni az üzemanyagcellás megoldást."
Mégis erõlteted. Nem rossz ötlet, és lehet hogy rá is fogunk fanyalodni, de túl bonyolult a mostani igényekhez. A tank akkor jó, ja a lehetõségekhez képest minél egyszerûbb.
Ha már hidrogént akarsz használni a hajtására, akkor egyszerûbb elégetni egy belsõégésû motorban. Hatásfokban kb. egyforma, mert bár az elektromos motor ûbereli a belsõégésût, a járulékos veszteségek miatt a meghajtáslánc egésze épp olyan rossz hatásfokú. Mert a mostani hidrogéncellák hatásfoka olyan 50-70% között mozog, de a rázkódásra kevésbé érzékeny mûanyagmembránosé csak 30-40% körül van. És ehhez még hozzájönnek a hidrogén elõállítási és tárolási nehézségei és veszteségei is. A dízelt sokkal egyszerûbb tárolni, és szállítani.
""Ezért is jegyeztem meg, hogy a videókon szépen néz ki... :)"
Én úgy fogalmaznék, hogy a videókon túl jól néz ki."
Én szerintem is túl szép a dolog. Ha egy tank motorja mûködik, akkor ott folyamatos a hõtermelés. A hûtés viszont ezt a hõt nem semmisíti meg, hanem áthelyezi. Ha egy mobil egységet hûtök az továbbra is forró lesz, csak máshol.
A sugárhajtómû "hûtött" hajtómûsugara továbbra is viszi magával azt a hõmennyiséget, csak mivel hozzákevernek még egy csomó plusz levegõt a kilépõ gázhõmérséklet alacsonyabb lesz.
Ami az infra-álcázást illeti, takarófallal jobb eredményt lehet elérni, hosszabb távon, mint ezekkel a technikai trükközésekkel.