Biztosan van az apple usereknek egy csoportja, ami csak a márkára hajt. Ez azonban az az 1-2%, akik az elsõ néhány héten megveszik a legújabb cuccokat. Ilyen márkahûség pedig nem csak az apple termékekre jellemzõ, hanem autó-, ruha-, stb. márkákra, azaz gyakorlatilag mindenre. Ennek ellenére egy termék sikerességét nem a fanok kezdeti aktivitása határozza meg (õk csak a márka-hater trolloknak adják a muníciót), hanem az a több tízmillió vásárló, akik a bevezetést követõ néhány évben veszik a terméket. (Kicsit olyan ez, mint a politika: bármelyik kis párt össze tud hozni egy párszázezres tüntetést, de a választás kimenetelét a nem fanatizált milliók döntik el.)
Ami a tudást illeti: mit nevezel tudásnak?
Windows környezetben viszonylag egyszerû két hardver összehasonlítása, mert megnézed melyikben erõsebb a proci, több a ram vagy jobb a vga. Két tök különbözõ rendszer esetében azonban nem a nettó hardver adatokat hasonlítod össze, hanem a felhasználói élményt. A felhasználót nem érdekli a hardver teljesítmény, amíg az nem megy a felhasználói élmény rovására, mert nem csillagászati számításokat futtat vagy 3D renderel a telefonján, hanem játszik vele, meg netezik. Ha tehát a rendszer összteljesítménye a felhasználó szempontjából jobb, akkor az lesz a jobb telefon NEKI. Szvsz értelmes emberek a gyakorlati tapasztalataik - esetleg a környezetükben élõk tapasztalatai és ajánlásai - alapján döntenek egy termék mellett, és nem netes táblázatok alapján, hogy aztán bevásároljanak valamit, amin hármszor akkora processzorteljesítmény mellett is szaggat a scroll, de legalább 6 óra alatt lemerül az aksija és pár óránként fagy.