A hazai piacon legjobb tudomásunk szerint jelenleg három, magát leginkább vírusterjesztõ vagy gerillamarketing-ügynökségként definiáló cég foglalkozik nagyban – harminc-negyven diákmunkás terjesztõvel vagy aktivistával – manuális seedinggel. Közülük a két kevésbé ismert cég, a Septic Media és a Media Grande egyaránt 2008-ban alakult, amikor hazánkban virágkorát élte a tömeges bérkommentelés. „2007-2008-ban volt az õrület, de ez a lufi ki is pukkant, úgyhogy ma már senkinek nem javaslom, hogy elkezdje” – mondta a Kreatívnak Müller Attila, a Septic Media alapítója, aki állítása szerint még fõiskolás informatikusként találta ki, hogy bérfórumozókkal fog videót terjeszteni.
„Akkor még mûködõ módszer volt az is, hogy valaki fogyasztónak álcázva magát, általa kipróbált és bevált termékeket vagy szolgáltatásokat ajánlott fórumokban” – állítja Müller. A cégvezetõ szerint ez ma már egyrészt azért mûködik kevésbé, mert mind maguk a fórumozók, mind a fórummoderátorok azonnal kiszúrják az ilyen fizetett kommentelõket, másrészt – és ezt látja a jelentõsebb oknak – a közösségi oldalak térnyerése miatt a fórumok és blogok egyébként is visszaszorultak.