Elektromos áramot elõ kell állítani. Atomot bezárták, olaj nincs, megújuló vicc, ezért ami reális, az gyakorlatilag csak a szénerõmû. A szenet bányászni kell, ez energia (még külszíni fejtés a legolcsóbb, de ott is "hegyeket mozgatnak meg". A szenet szállítani, õrölni kell, ez is energia. A jelenlegi szénerõmûnek 30% körüli hatékonyságon üzemelnek. Ezután az áramot szállítani kell, Magyarországon az átlagos hálózati veszteség 10%.
Olaj esetén is megvannak a hasonló költségek, de egy modern Diesel autó hatásfoka 45% környékén van (egy hajó motoré még nagyobb). A kis köbcentis turbo benzinesek gyakorlatilag ugyanannyit fogyasztanak mint a dieselek. Szóval az elektromos hajtás globálisan legalább ugyanannyit szennyez - fékezési energia visszanyerés ide vagy oda - mint a belsõ égésû.
Egyébként fékezési energiát benzines is vissza tudna nyerni, de ez nem 30%, hanem olyan minimális mennyiség, amelyért egy +10-20-30 kilós komponenst nem érdemes beszerelni az autókba. Ráadásul használni is tudná, mert tudná ezzel tölteni az aksit, és ilyenkor lekapcsolhatná a generátort, ami egyértelmûen fogyasztást csökkentene. Egyszerûen csak nem érdemes ezzel szarakodni. Az elektromosban már ott van az elektromotor, amely tud generátor üzemmódban mûködni, ezért megcsinálták benne. Nyertek rajta 1 decit 100km-en, de mivel "ingyen volt", ez is valami. A hibridek nem azért fogyasztanak keveset mert visszanyerik a fékezési energiát, hanem azért, mert Atkinson-ciklusú belsõégésû motort raktak beléjük. Ezek a motorok még takarékosabbak, viszont gyengék (nem gyorsulnak). A gyorsításban besegít az elektromotor a brutális nyomatékával, cserébe mikor már csak sebességet kell tartani az Atkinson motor visszatölti az aksit. Emellett pedig jóval kevesebbet fogyaszt, mint az Otto motor.