Úgy érzem, itt két dolog keveredik, amiknek nem sok köze van egymáshoz.
Egyik a jelen cikkbeli elektromos forma-1. Nos,a Forma-1 már kb. 10 éve egyre nagyobb érdektelenségbe fullad, ahogy egyre ostobább és mindent visszafogóbb szabályozás sújtja. Attól, hogy elektromossá válik a dolog, még ugyanolyan mesterkélt és érdektelen ügy. Erre nem is érdemes szerintem több szót pocsékolni.
Másik kérdés, ami viszont igazán fontos, és a jövõnkbe vágó: az elektromos autó, hétköznapi használatra, mindannyiunknak.
Jelenleg eléggé szkeptikus vagyok e téren. Az okaim röviden:
1.) Ha a technológia életképes lenne, akkor elkezdenék bevezetni. De legelõször nem a személyautókba!
Ahogy a régebben kisebb fajlagos (/súly) teljesítményt nyújtó dieselmotort is elõször a hajózásban, majd a nagyméretû teherautókba építeték be, és csak legutoljára a személyautókba, sok-sok év (évtized) után.
A motorkerékpárok ma sem dieselhajtásúak.
Azzal, hogy mindjárt a viszonylag kicsi és nagyobb fajlagos mutatókat igénylõ személyautókba akarják -- a most divatos DUMÁK alapján -- beépíteni, nos ezzel megkérdõjelezõdik az elektromos autóra vonatkozó szándékok komolysága!
Azaz, joggal vetõdhet fel a kérdés, hogy itt tényleg az autófejlesztés-e a cél, vagy csak a porhintés, parasztvakítás, valami ismeretlen céllal??
Mert jelenleg az egész autózási ügybõl csak az autózás egyre durvuló szarbatiprása látható, de az nap-mint nap! Nomeg a bio-üzemanyag termelés akadályozása, az állítólan elfutó élelmiszerárakról hazudozva, miközben a mezõgazdasági területek hatalmas mennyiségét vonják ki a termelésbõl és "vadítják" vissza!
Összefoglalva: akkor fogom elhinni, hogy az elektromos autó a közeljövõ eszköze, ha az elektromos meghajtást a gyakorlatban látom más, nehezebb jármûvekben.
Addig azonban az ilyen jóslatok, hogy "2020-ban az autók fele elektromos lesz" meg: "2050-re az összes autó elektromos hajtású lesz"...