2.) Az akkumulátorokon alapuló elektromos meghajtás képességeit és lehetõségeit vizsgáljuk csak meg. Ehhez elõször lépjünk ki az autók körébõl a földi lkégkör elhagyására szolgáló eszközök közé.
Valamennyien tudjuk, mert olvastuk, és könnyû kiszámolni is, hogy mekkora elõny lenne, ha egy rakéta elsõ fokozatának nem kellene magával vinnie a súlyos oxigént, hanem azt a légkörbõl tudná magához venni. Nos, az akkumulátor és a tüzelõanyagcella között pont ez az egyik különbség.
Másik különbség az akkumulátorok által használt energiatermelõ anyag/folyamat.
1kg szénhidrogén elégetésekor kb. 40 MJ energia szabadul fel. Ezzel az akkumulátorokban használt akármilyen folyamat versenyképtelen!
Talán a legtõbb energiát a nátrium elégetése kénben adja, a többi ehhez képest is bolhaf@sz.
Ha az autónak csak a nátriumot kellene magával vinnie, a ként a környezetbõl szívná magába, akkor is gyengébb energiaforrás lenne a szénhidrogéneknél! Így meg még inkább.
Még durvább a helyzet, ha mondjuk cinket égetün k el oxigénben, úgy, hogy az oxigént is magunkkal visszük....
Nem csoda, hogy az elektromos autó óránként 80-nal meg tud tenni 150 km-t sík terepen, és közben -- ha épp tél van -- az utasok télikabátban fagyoskodhatnak.
Egyetlen lehetõséget látok az autózás jövõjére: a bio-üzemanyag (valami nagyon nagy terméshozamú, szántást nem igénylõ növény segítségével) és a bio-üzemanyagot jó hatásfokkal (akár 80%) elektromossággá alakító tüzelõanyag-cella.