"Legjobb megoldás a Chevrolet Volt. Benzinmotor által termelt energia elektromotort hajt meg és kész."
Es toltheto, tehat ha valaki nem megy tobbet, mint amennyi az aksik kapacitasa, akkor a benzinotort csak karbantartaskor kell bekapcsolni. Egyebkent benzinmotor helyett jobb lenne egy linearis generatoros stirling, mert annak jobb a hatasfoka, tartosabb es meg konnyebb is. (tovabba barmilyen egheto anyaggal megy)
"Ha a technológia életképes lenne, akkor elkezdenék bevezetni. De legelõször nem a személyautókba!"
Aksis vonat mar van, ilyen mar az 50-es evekben is volt, jelenleg is hasznaljak oket, mind amerikaban, mind nemetorszagban, mind japanban, de meg a szovjeteknek is volt. Hibrid vonat is van (usa/japan), mind tehervonati mozdony, mind motorvonat formajaban. Elektromos hajtasu hajok is vannak, meg azsiaban is. Egy hibrid auto mapsag egy 50-es evekbeli GM EMD mozdony komplexitasaval rendelkezik, bar sokkal kisebb meretben es jobbak az aksik is. A technika megvan, csak hasznalni kellene...
"Egyetlen lehetõséget látok az autózás jövõjére: a bio-üzemanyag"
Rossz otlet, mivel a termofold kell masra. Viszont a tisztan megtermelt aram felhasznalhato szintetikus szenhidrogenek eloallitasara is, amihez viz es legkori szendioxid kell. Rovid tavra pedig boven eleg az elemtromos toltes, mivel azt nem kell oda-vissza alakitani, ezert olcsobb mint a szintetikus uzemanyag. Egy hibrid auto pedig kepes mindket modban mukodni.
Egyebkent ha eszakafrika egy reszet lecsempeznenk solar stirling generatorokkal, akkor egesz europa ellathato lenne tisztan napenergiabol. A sivatagban meg az eso is csak viszonylag ritkan esik es a felhos ido sem gyakori, tehat a hatasfok is eleg jo lenne. Az energia tarolasara pedig jopar ma is mukodo megoldas letezik. Csak valahogy a) demokratizalni kellene a kerdeses afrikai orszagokat b) meg kellene szallni oket, legalabb gazdasagi fronton c) mindezt lehetoleg az usa nelkul foleg a franciakkal es a nemetekkel, mivel az o energetikai cegeik szeretnenek ott a jovoben epitkezni