"Ez a mindenhová használjunk más jármûvet dolog ott bukik el, hogy..."
Nem bukik el, csak gondolkodni kellene tudni, dehát az megint egy másik dolog. Elég egy elektromos városba, hosszabb utakra pedig bérelni kell egy hibridet azokra az alkalmakra. Ennyi.
"Elektromos áramot elõ kell állítani. Atomot bezárták, olaj nincs, megújuló vicc, ezért ami reális, az gyakorlatilag csak a szénerõmû."
Látom a tudásod teljes hiányát egyszerûséggel próbálod kompenzálni, sikertelenül. Az atomot nem zárták be, az igaz hogy az olaj igen erõsen fogyóban van, a megújulók az egyetlen lehetõséget jelentik a túlélésre, ez minden csak nem vicc, a szén pedig kb. úgy áll mint az olaj, szó szincs róla, hogy az lenne az egyetlen lehetõség.
"de egy modern Diesel autó hatásfoka 45% környékén van"
Meg a palinak a faszát! Legfeljebb az elméleti maximális hatásfoka lehet 40%-ot megközelítõ, de az átlagos amivel számolni kell az jó ha 30%.
"A kis köbcentis turbo benzinesek gyakorlatilag ugyanannyit fogyasztanak mint a dieselek."
Nem, többet fogyasztanak azoknál. Általánosságban ez a sorrend: szívó benzines, turbós benzines, dízel, hibrid. A legszarabb hatásfoka a szívó benzinesnek van, a legjobb a hibridnek.
"A hibridek nem azért fogyasztanak keveset mert visszanyerik a fékezési energiát, hanem azért, mert Atkinson-ciklusú belsõégésû motort raktak beléjük."
De azért is. Meg még kb. egy tucat más ok miatt is.