""Ez a mindenhová használjunk más jármûvet dolog ott bukik el, hogy..."
Nem bukik el, csak gondolkodni kellene tudni, dehát az megint egy másik dolog. Elég egy elektromos városba, hosszabb utakra pedig bérelni kell egy hibridet azokra az alkalmakra. Ennyi."
Egyrészt 3 jármûrõl beszéltem, amibõl egy off-road volt. Másrészt nézd már meg mennyibe kerül az autó bérlés. Egy hétvégére (péntek-vasárnap) mondjuk egy Avensis combi (hogy beférjen a babakocsi, stb) 60eFt. Ha minden 2. héten elmennénk valahová, akkor az 1.5MFt/év. Ebben benne van a biztosítás, és a karbantartás, de nincs benne a benzin. Én 7 éve vettem autót 1MFt-ért, eddig éves szinten a biztosítás+karbantartás durván 100eFt volt. Vagyis én 7 év alatt költöttem autóra 1.7MFt-ot, bérautóra meg évente kellene 1.5MFt-ot. Plusz a te álláspontod mellett vegyek még mellé egy villanyverdát városba. Tudod mit? Meghagyom ezt a bérautó+villanyautó lehetõséget a hülyéknek. Meg neked.
""Elektromos áramot elõ kell állítani. Atomot bezárták, olaj nincs, megújuló vicc, ezért ami reális, az gyakorlatilag csak a szénerõmû."
Látom a tudásod teljes hiányát egyszerûséggel próbálod kompenzálni, sikertelenül. Az atomot nem zárták be, az igaz hogy az olaj igen erõsen fogyóban van, a megújulók az egyetlen lehetõséget jelentik a túlélésre, ez minden csak nem vicc, a szén pedig kb. úgy áll mint az olaj, szó szincs róla, hogy az lenne az egyetlen lehetõség."
Japán konkrétan nem épít több atom erõmûvet. Németországban zárogatják befelé õket. Szén egyelõre van, és a szénerõmû építése a legolcsóbb. A megújuló erõmûvek meg csak egyes zöldek fantáziájában léteznek, normális kapacitású egyelõre nincs. EUban mód se volna építeni, az meg hogy igázzuk le Észak-Afrikát az ne legyen már realitás.
""de egy modern Diesel autó hatásfoka 45% környékén van"
Meg a palinak a faszát! Legfeljebb az elméleti maximális hatásfoka lehet 40%-ot megközelítõ, de az átlagos amivel számolni kell az jó ha 30%."
Na ide figyelj kisgyerek, idézek a wikirõl: "The MAN S80ME-C7 low speed diesel engines use 155 gram fuel per kWh for an overall energy conversion efficiency of 54.4 percent, which is the highest conversion of fuel into power by any internal or external combustion engine."
Szóval a csúcs a dieselnél 54.4% jelenleg. A 45% az egyáltalán nem nagy durranás.
""A kis köbcentis turbo benzinesek gyakorlatilag ugyanannyit fogyasztanak mint a dieselek."
Nem, többet fogyasztanak azoknál. Általánosságban ez a sorrend: szívó benzines, turbós benzines, dízel, hibrid. A legszarabb hatásfoka a szívó benzinesnek van, a legjobb a hibridnek."
Nézzük csak mennyi az annyi. Egy prius fogyaszt 4 litert. Egy hasonló méretû diesel mondjuk 4.5-5-öt. Egy kis köbcentis turbó benzines meg 5-5.5-öt. Ez kb 10% difi a diesel és turbó benzines között, ami nem mondható soknak. Inkább áll rá a kvázi ugyanannyi.
""A hibridek nem azért fogyasztanak keveset mert visszanyerik a fékezési energiát, hanem azért, mert Atkinson-ciklusú belsõégésû motort raktak beléjük."
De azért is. Meg még kb. egy tucat más ok miatt is."
A legfontosabb az atkinson motor, a többin - pl fékerõ visszanyerés - sokkal-sokkal kevesebb a nyereség. A hibrid alapvetõen dög nehéz (az aksik miatt), így ha nem atkinson, hanem otto motor lenne benne akkor sokkal iszákosabb lenne.